PKN confessioneel en Gereformeerde Bond

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wat is precies het verschil tussen in de PKN confessioneel en Gereformeerde Bond? Waarom zijn deze twee stromingen van elkaar gesplitst? Ik weet dat de Gereformeerde Bond ‘rechtser’ is dan confessioneel, maar ook binnen de GB zijn er verschillen.

Antwoord

Voor dit soort vragen hebben we het dossier 'verschillen tussen kerken'. Daar vind je o.a. deze link.