Bedrogen door een jongen

C. M. Chr. Rots - de Weger / 3 reacties

Vraag

Ik ben een paar maanden geleden bedrogen door een jongen en kan dit niet goed verwerken. Ongeveer een jaar geleden kreeg ik contact met hem. In het begin was het allemaal wat oppervlakkig, maar hij probeerde steeds meer contact te zoeken. Ik ben altijd erg voorzichtig geweest omdat ik hem een beetje kende en wist dat hij nogal een flirt kon zijn. Maar ook al deed ik kortaf of heel nonchalant tegen hem, hij zocht altijd weer contact. Ik begon hem meer dan leuk te vinden en dacht dat dat andersom ook zo was. Ik kon heel fijn met hem praten. In die tijd zat ik nogal eens met negatieve gedachten en ook daar kon ik fijn met hem over praten. Hij begreep mij altijd. Maar we hadden ook heel vaak gezellige, leuke en grappige gesprekken. Het ging eigenlijk steeds een beetje verder. Ik fietste met hem mee als we moesten werken, we maakten ‘s avonds een keer een boswandeling en uiteindelijk vroeg hij me mee naar een pretpark met z’n tweeën. Hij deed echt alsof hij helemaal verliefd op me was, ook in de dingen die hij tegen me zei. Twee dagen van tevoren zei hij om een domme reden het dagje pretpark af en begon ik door te vragen over hoe hij over mij dacht etc. Toen kwam ik er dus achter dat hij “er niks mee bedoeld had”. Vervolgens gaf hij mij ook nog de schuld dat ik niet zo snel iets moest verwachten en me niet te snel moest laten versieren. Ik was juist altijd erg voorzichtig, durfde hem nooit helemaal te vertrouwen en dan krijg je dat naar je hoofd gesmeten. Ik ben er echt kapot van geweest en heb een periode gehad dat ik alleen maar kon janken als ik alleen was. Hoewel dat nu gelukkig over is, mis ik hem nog steeds heel erg en kan ik het niet echt een plekje geven. Ik wil deze periode gewoon vergeten maar dat lukt me niet...

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Vraagsteller... eigenlijk klopt dit woord niet, want je stelt geen vraag. Je schrijft alleen over je heftige gevoelens van teleurstelling, verdriet en boosheid nadat een jongeman jou heeft ‘gedumpt’. Ja, dat je die gevoelens hebt is heel logisch. En vergeten zul je niet zo gauw doen, denk ik.

Het is wél een les voor de volgende keer en beschouw het dan ook maar zo. Deze jongen, hoe leuk hij ook leek, is het niet waard om verliefd op te blijven! Maar dat zegt niets over jou zelf. Natuurlijk voel je je beledigd, je was juist zo voorzichtig! Neem dit mee als je nog eens iemand ontmoet die aardig lijkt, maar houdt ook in je achterhoofd dat heel veel lieve jongens zeer zeker wel te vertrouwen zijn in hun woorden en daden!

Het ga je goed,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

bedrogengedumptteleurstelling
3 reacties
Deva
Misschien zal het in de toekomst nog eens vaker voorkomen, maar weet dan dat het minder pijn zal doen! Het is verwarrend voor je dat deze jongen opeens een andere houding heeft, maar voor jou is dit een les om niet halsoverkop verliefd te worden als een jongen je aandacht geeft. Deze jongen is het inderdaad niet waard om over te treuren, hoewel het makkelijker gezegd is dan gedaan. Jij, als sterke meid, staat boven deze jongen en je kunt 'm maar één advies geven: 'drie hoog de boom in!'.
AHHK76
Lieve vraagstelster,
Normaal houd ik van nette woorden en beschrijvingen... Maar ik kan hier geen net woord voor bedenken. Dit is een rotstreek! Het is echt gemeen, je bent inderdaad bedrogen!
Het lijkt erop dat deze jongen jou wilde veroveren om stoer te doen of op te scheppen. Ik hoop voor jou dat het verwerkingsproces verdere gaat, zodat dit een steeds kleinere plaats krijgt in jouw gedachten...
Sterkte!
juni
zo,n vent !
de plomp in
ellendig als hiervan 13in een dozijn rondlopen....
stop een berg laxeertabletjes tussen je droppjes,deed mn tante eens....
ze huilde om de pijn,maar.....kon ook ...
[ik bedank altijd voor dropjes]

een echte goeierd is je gegunt hoor.sterkte met je verwerken, en....,neem de tijd daar voor!