Gehecht aan vrijheid

C. M. Chr. Rots - de Weger / 4 reacties

Vraag

Ik heb al langere tijd een relatie en mijn vriendin wil nu graag trouwen. Zelf hou ik enorm van mijn vrijheid en voelt het enerzijds beklemmend als ik er aan denk getrouwd te zijn. Natuurlijk vul je een huwelijksleven samen in, maar toch bekruipt mij dit gevoel. Diep van binnen zit bij mij de vraag: waarom zouden wij mensen gaan trouwen? Is dat een keuze die je maakt op verstandsniveau of een keuze op niveau van al het gevoel dat je (samen) hebt? Waarom elkaars leven delen, wat echt niet gemakkelijk is in een gebroken wereld. Ik zie wel dat het ook voldoende mooie kanten heeft om een leven samen verder vorm te geven en samen 'op pad' te gaan, maar weet ook uit ervaring dat het heel moeilijk kan zijn om samen te leven.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Zal ik je een heel kort antwoord geven, waar je heel serieus over moet nadenken: Ja, we leven in een gebroken wereld. Maar daar kan gelukkig wél liefde groeien, met prachtige diepe gevoelens. Liefde die samengaat met enorm verstandig-gemaakte keuzes voor trouw-aan-elkaar in goede en slechte tijden!

Vraag dus aan jou: houd je meer van jezelf -en je eigen zogenaamde ‘vrijheid’- dan van haar? Speel dan geen spelletje met een lief serieus meisje!

Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

trouwplannenvrijheid
4 reacties
Race406
1. Als je echt alle vrijheid wilt: Trouw dan niet....
2. Als je getrouwd bent hoef je echt niet alles samen te doen. De vrijheid die je in verkeringstijd hebt heb je in je huwelijk ook.
Waarom denkt toch iedereen dat getrouwd zijn betekent bij elkaar op de lip zitten en alles samen doen? In overleg is veel mogelijk. Wij hebben veel gezamenlijke vrienden maar ook onze eigen vrienden. We doen veel samen, maar ook best wat alleen. Zelfs met een kind of meer kinderen is dat heel goed mogelijk. Goed overleg en alles is mogelijk.
zandkasteel
Wij waren de dagen aan het aftellen naar ons huwelijk, waren altijd erg verdrietig als we weer afscheid moesten nemen. En dat is nu na 21 jaar huwelijk nog zo!!
Als dat bij jullie niet zo voelt, moet je je afvragen of deze relatie goed genoeg is voor een huwelijk. En ja, natuurlijk doe je ieder je eigen ding, maar altijd ben ik weer blij als we bij elkaar zijn om de dingen samen te kunnen delen en bespreken.
Let
@zandkasteel: ik denk zeker dat het belangrijk is dat je ernaar verlangt om bij elkaar te zijn en alles samen te delen, maar volgens mij voelt/ervaart de een het heel anders dan de ander.
De vraag is denk ik vooral: ben ik bereid om elke dag weer voor mijn vrouw te kiezen zodat er geen ruimte is voor een ander.
altijdwat
vraagsteller, het klinkt wel stoer: gehecht aan mijn vrijheid. Maar misschien heb je wel gewoon een beetje bindingsangst?;-)