Flavius Josephus

Ds. P.D.J. Buijs / Geen reacties

Vraag

Zijn de boeken van Flavius Josephus betrouwbaar genoeg om als christen te lezen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste lezer,

Flavius Josephus was een heel bekende Romeins-Joodse geschiedschrijver. Het belang van zijn werk is algemeen erkend. In enkele passages schrijft hij -zelf geen Messias-belijdende Jood- positief over Jezus. Zijn boeken bevatten veel informatie over het Joodse leven in de tijd van Jezus en daarna.

Over de betrouwbaarheid daarvan kan ik uiteraard geen uitspraak doen - daarvoor zou een mens alle ins en outs van die tijd moeten weten. Voor wat Flavius Josephus schrijft geldt hetzelfde als voor allerlei andere boeken: het is Gods Woord niet. Maar dat wil niet zeggen dat we het niet zouden kunnen lezen en er onze winst mee doen.

Met een hartelijke groet,
Ds. P. D. J. Buijs

Ds. P.D.J. Buijs

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Nunspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

(Messiasbelijdende) Jodenromeinen