Christelijke datingsite

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Een maand geleden kwam via het internetsurfen een reclame van een christelijke datingsite ''voorbij''. Na enig wikken en wegen, heb ik me daarbij aangemeld. Na een week had ik goed contact met een 28-jarig jongen (ikzelf ben 20). Sinds drie weken hebben we samen goede gesprekken. Dit allemaal heb ik ook aan mijn ouders verteld. Die staan er echter septisch tegenover. Is dit wel de weg van God? Een normale weg is via oogcontact en elkaar gelijk ontmoeten en aanspreken... Ook zit ik ermee dat hij van een ‘lichtere’ geloofsrichting ik dan ik. Mijn vraag is: wat is de weg en is het wel normaal via een datingsite een partner te zoeken?

Antwoord

Tags in dit artikel:

dating
6 reacties
sydneylover
Ik vermoed dat het vooral koudwatervrees van je ouders is. Ik ben geen ervaringsdeskundige maar stel dat 1 van mijn kinderen met die vraag bij mij zou komen:

- Voordeel van een datingsite is dat mensen die moeite hebben zich sociaal soepel te gedragen zich daar makkelijker kunnen profileren
- Nadeel van een datingsite is dat profiel en persoon totaal verschillend kunnen zijn en je dat minder snel in de gaten hebt

Dat los je m.i. op door niet te schromen de antecedenten van die ander na te trekken (en die ander toe te staan dat ook bij jou te doen). Dat is weinig romantisch maar volgens mij wel een voorwaarde om ellende te voorkomen.

Veel succes!
Dordtenaar
Ik sluit mij aan bij sydneylover. Tijden zijn nu eenmaal veranderd en als je contact kunt krijgen via moderne media is daar niets mis mee.

Wel zou ik opletten met het feit dat mensen zich nog wel eens mooier voordoen dan dat ze in werkelijkheid zijn... maar als we dat even objectief beschouwen doen mensen dat in het dagelijks leven ook nog wel eens.

Uiteindelijk lijkt het mij dat je niet verliefd word op degene die je alleen nog maar digitaal ontmoet hebt, maar dat je pas stappen gaat ondernemen als je diegene ook in het echt ontmoet hebt.
HGK
Even een paar tips:

Spreek als je elkaar voor het eerst echt ziet altijd af op neutraal terrein.

Ten tweede blijf niet te lang in het chatten hangen. Komt vaak genoeg voor dat mensen echt meer dan 12 maanden met elkaar chatten en dan uiteindelijk afspreken en dan blijkt het helemaal niets te zijn van beide of van een van beide kanten....

Er zijn trouwens genoeg christenen die via de christelijke datingsite hun man of vrouw hebben leren kennen en samen erg gelukkig zijn(is dat dan niet de weg van God?).
anna30
Een datingsite kan heel goed het middel van God zijn om jou in contact te brengen met de ander. God gebruikt veel middelen, en dat kun je van te voren nooit zeker weten.

Ik heb mijn man leren kennen via een chat. Inmiddels getrouwd en een kindje, zou dit dan de wil van God niet zijn geweest?

Je ouders maken zich zorgen om hun dochter, komt ze goed terecht, gaat ze met de juiste mensen om, wie komt ze tegen als levenspartner en welke kerk gaat hij?
Waarom heb je zelf moeite met het feit dat hij een 'lichtere' kerk bezoekt? En wat houdt dat 'lichtere' nou in? God kent geen kerkmuren ;)

Bid om wijsheid en leiding. God heeft alles al voor je bepaald, maar je mag de middelen gebruiken om deze weg te ontdekken en te gaan.
Alexander91
Beste vraagsteller,
Wat is de weg die God wil? Hoe ga je met een dergelijke vraag om? Volgens mij moet je je daar niet op blind staren. Als je de Bijbel erbij zou pakken, dan zul je zien dat niet per se oogcontact de manier is om tot een relatie te komen, maar eventueel ook uithuwelijking door jouw ouders. Als je dus "Bijbels" wilt handelen, laat je ouders dan een geschikte partner voor je uitzoeken en dan kijken of jij dat wat vind, en dan instemmen of er tegen in gaan.

Maar dit lijkt mij niet de manier. Een datingsite kan net zo fout zijn als een ontmoeting op straat of in een cafe of bijeenkomst. Het kan ook goed zijn. Als je op God vertrouwt, dan leidt Hij je de juiste weg wel op. Dat kan ook een datingsite zijn. Als je geen "rare" dingen doet, dan is er toch niets aan de hand? Leg er eventueel de 10 geboden naast, en kijk of je er een overtreed met je handeling.

Ik zou me hier niet zozeer op focussen, misschien is deze jongen wel de ware voor je. Misschien niet. Ik zou me daar meer op focussen en dat wat je denkt en beleeft, in gebed of in jezelf overleggen met God. Houdt Hem in gedachten, en Hij zal je niet beschamen! Waar het hart vol van is...
levensbron
beste vragensteller,
Waarom ben je opZOEK? Je bent nog zo jong.
En 28 jaar daar tegenover is als je jong bent een groot leeftijds verschil.
Ik begrijp je ouders wel hoor.
Hij is al "rijp"om het zomaar te zeggen en jij bent nog zo jong.
Maar wie weet zit ik er naast.
Ga er maar voor bidden, dan kom je nooit bedrogen uit.
Soms gaat God wonderlijke wegen met ons en heb je veel vragen, dat kan ik best begrijpen.
En........het zou inderdaad prettig zijn om op een lijn te zitten wat geloof betreft.
Dat scheelt zooooveel uitleg.

Ik wens je een gelukkige tijd en ga met God.