Meningsverschillen tussen kerken

Ds. W. Pieters / Geen reacties

Vraag

Zijn de meningsverschillen die kerken in Nederland scheiden vandaag nog houdbaar, of conserveren we gedateerde standpunten?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Sommige zijn houdbaar en andere niet. Maar we moeten niet denken in categorieën van landelijke kerkverbanden. We kunnen beter denken op het niveau van plaatselijke gemeenten, of gemeenten in een wijk of een straat of een buurtschap. En dan hoeven we niet zo over kerk-scheidende verschillen en kerk-verbindende overeenkomsten te denken, maar dan denken we in de gemeenschap der heiligen waarin we ons laten gezeggen door Gods Woord.

Ds. W. Pieters

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Elspeet
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

Tags in dit artikel:

eenheid