Vroege miskraam

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Mijn man en ik proberen al ruim anderhalf jaar om zwanger te worden (om het zo maar even uit te drukken). We zijn allebei jong en gezond en hadden dus verwacht en gehoopt dat ik eerder in verwachting zou zijn. Nu is het zo dat ik steeds vlak voor ik ongesteld word, een heel klein beetje bloed verlies. Daarna stopt het bloeden en word ik een paar uur laten ongesteld. Ik vraag me af of dit misschien kan duiden op een vroege miskraam. Mede omdat het voorheen nooit voorkwam.

Antwoord

Volgens mij kun je dat niet duiden als een vroege miskraam, wanneer er helemaal geen andere klachten zijn en de menstruatie geheel op tijd komt.

Drs. N. Wolswinkel

Lees meer artikelen over:

bloed(ing)miskraam
1 reactie
vlokje
Na verloop van tijd verandert bij iedere vrouw wel wat in het menstruatiepatroon.
Voor zover ik weet hebben veel vrouwen eerst soms zelfs dagen heel weinig bloedverlies en begint de echte menstruatie daarna pas.
Je kunt een keer bij de huisarts afspreken, die kan jullie evt. doorverwijzen naar een gynaecoloog.