Pijn aan eikel

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb sinds enkele dagen jeukende en stekende pijn aan mijn eikel. Onder de voorhuid zitten een soort stippen, wit van kleur en wat troebele afscheiding. Een SOA lijkt me niet mogelijk: wij zijn getrouwd en bovendien heeft mijn vrouw verder geen klachten. Wat kan er aan de hand zijn? En wat te doen?

Antwoord

Het zou het beeld van een schimmelinfectie kunnen zijn, schimmels houden van plooien waar het warm en vochtig is ( tussen de tenen, onder de voorhuid, in de liezen, in de vagina etc.). Een zalfje dat ook voor voetschimmel wordt gebruikt, b.v  miconazol, moet dan helpen (bij drogist en apotheek te koop). Wanneer dat niet helpt: ga langs de huisarts.

Drs. N. Wolswinkel