Vriend gaat naar de kroeg

Ds. H. Korving / Geen reacties

Vraag

 Even een vraag over uw eerdere antwoord. Ik zelf ben degene die die vraag heeft gesteld, maar ik ben inderdaad tegen een kroeg en ik zou er zelf ook echt niet de Heere kunnen ontmoeten, dus ik zal er ook zeker niet heengaan. Ondertussen heb ik nu wel een relatie met die jongen, maar zit nog met veel vragen. Hij geeft aan dat hij naar de kroeg gaat om daar zijn vrienden te ontmoeten en niet om te zuipen of om de muziek. Moet ik het dan anders zien? Voordat ik verkering met hem kreeg en ik duidelijk liet merken dat ik achter veel dingen die hij doet niet achter kan staan, vroeg hij of een jongen zoals hij nooit een kans zou kunnen krijgen in onze reformatorische kringen. Als ik hem geen kans zou geven, denk ik persoonlijk dat dat ook niet de wil van God is. En Hij zoekt zelf ook nog op veel dingen antwoord en bijbelse duidelijkheid. Zoals u merkt zit het mij behoorlijk hoog. En ik hoop en bid dat u deze vragen biddend zal beantwoorden.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat bedoelt je vriend met: “een kans krijgen”? Dit zei hij in antwoord op jouw bezwaren. Betekent dat dat jouw bezwaren daardoor ineens minder belangrijk zijn geworden? Dat je die maar even achter je kiezen moet houden?

Als je hem een kans wilt geven, en je neemt je eigen bezwaren serieus, dan zou ik geen vaste relatie met zo iemand aangaan. Voor mij zit hier het probleem. Geef hem een kans en geef hem de tijd, maar maak van de uitkomst van die periode afhankelijk of je wel of niet met hem verder kunt.

Ik geloof niet in de kracht van goede bedoelingen, ik geloof wel in de kracht van de Heilige Geest.

Hartelijke groeten, ds. H. Korving

Tags in dit artikel:

uitgaan