Verkering niet meer wat het was

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Al een aantal jaren heb ik (jongen) verkering. We zijn erg veel samen. In begin van de verkering gingen we veel weg. We bezochten allerlei dingen en genoten hiervan. We zetten alles voor elkaar opzij. We willen samen graag de Heere dienen. Hierdoor hebben we een aantal dingen laten vallen en dat is ook goed. Maar ik mis toch wel het ontspannen samen zijn. We trekken er op een zaterdag niet meer op uit door wat leuks te gaan doen. We hangen op de bank als we samen zijn en doen niet veel. Ik voel mij dan vaak niet fijn en kan dan down raken. Ik ben bang dat dat aan mij ligt, dat ik te veel aan mijzelf denk. Zodra we iets doen wat ik niet wil, voel ik mij niet fijn. Ook kan ik er heel moeilijk tegen als dingen onverwachts komen; ik moet mij voorbereiden. We hebben weinig contact met anderen. Ik voel mij eenzaam. Ik heb idee dat het nu alleen om verkering draait en dat ik verder helemaal niets heb. Als ik iets wil, wil zij niet. Wil zij iets, dan heb ik geen zin. Ik word vaak jaloers als stelletjes wat leuks doen samen en wil het dan ook, maar ik wil geen ruzie en kan er niet over praten. Vaak is er ook een van ons niet lekker of ziek. Ik heb idee dat zij tegen mij lang niet alles uit en naar ander wel. Als ik haar met een ander zie praten, dan heeft zij allerlei verhalen en plezier. Als wij samen zijn, heeft zij dat niet. Kan het zijn dat onze relatie totaal stuk is gegroeid?

Antwoord

Beste jongeman,

Is je laatste zin je conclusie? Dan zul je nog één keer in actie moeten komen: haar vertellen wat jou bezig houdt! Wil je er wél voor gaan, dan vraagt dat eveneens actie: liefde is een werkwoord!

"Een relatie hebben" is geen eindstation, maar het begin van een leven dat je sámen wilt (gaan) leiden. Twee woorden voor jou dus, waarmee je zeer zeker niet op de bank kunt blijven hangen: investeren en onderhouden!

Hoe? Interesseer je voor haar, voor haar bezigheden en haar hobby’s. Vraag jezelf af hoe en waarmee je haar een plezier kunt doen en dóé dat dan. Misschien moet je je eigen verlangens opzij zetten of op z'n minst aanpassen... maar dat zul je binnen een huwelijk zeer zeker ook tegenkomen. Sámen is nu eenmaal niet meer alleen!

Ik wens je sterkte en alle goeds,
Marijke Rots

Tags in dit artikel:

sleur