Twijfel door perfectionisme

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Ik heb veel vragen en antwoorden gelezen over twijfels in verkering veroorzaakt door perfectionisme. Maar hoe kun je die twijfels nu echt los laten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Lees nog maar eens alle antwoorden die op de verschillende vragen zijn gegeven. Liefde is niet iets wat je slechts overkomt, maar heeft ook gewoon te maken met verstandelijke keuzes en de consequenties die aan ieder keuze verbonden zijn.

Wie perfectionist is, wil graag alles onder controle houden... en ja, dát gaat nu eenmaal niet in het leven. "Vertrouwen hebben in" is dus ook iets wat je waarschijnlijk zult dienen te leren!

Ik heb wel vaker gezegd: hang de tekst van lied 293 uit het Liedboek voor de Kerken maar boven je bed of op de spiegel waar je iedere morgen in kijkt!

Sterkte,
Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

perfectionismetwijfel
2 reacties
Zaza
Misschien leef je ook met een verkeerde vooronderstelling, namelijk dat je gevoel gelijk mee zal komen in het loslaten. Dat is niet zo! Loslaten is inderdaad verstandelijk, dat wil zeggen dat je gevoel er (nog) niet in mee hoeft te komen. Dat wil niet zeggen dat je het dan niet los hebt gelaten, volgens mij.
Dit is in feite precies wat het antwoord ook zegt :).
Na de verstandelijke keuze volgt op een gegeven moment vanzelf de rust en de liefde, die het over neemt. Tenminste... bij mij wel.
Daniel
Marijke Rots zegt het perfect....

'Wie perfectionist is, wil graag alles onder controle houden... en ja, dát gaat nu eenmaal niet in het leven. "Vertrouwen hebben in" is dus ook iets wat je waarschijnlijk zult dienen te leren'!

Je aan de ander kunnen overgeven is één van de mooiste ervaringen die ik meegemaakt.
'Vertrouwen hebben in' zoals Marijke Rots zegt, een diep vertrouwen in je geliefde en vooral op de Heere.
Voor de Heere hoeven we niet perfectionistisch te zijn, tenminste dat geloof ik.