Filter voor mobiel internet

Redactie Refoweb / 5 reacties

Vraag

Wat kun je als ouders doen om een beetje te zien wat onze kinderen op hun mobiel doen? Is er ook een filter voor mobiel internet? Wij zien dat er zoveel via YouTube kan worden gekeken. En dat wordt massaal gedaan. Het geeft ons zoveel zorgen! Nu weet ik dat wij onze kinderen niet kunnen bewaren, maar het drukt ons zo dat alles kan. En dan ben ik bang dat er hier een discussie los komt van dat je je kind moet vertrouwen en er veel over moet praten. Maar hebben we als ouders niet de plicht om je kind zoveel mogelijk te beschermen? Ik hoorde weleens iemand zeggen, vergif zet je ook zo hoog mogelijk weg voor je kind, ter bescherming van je kind. Waarom dan niet een filter (bescherming) op de mobiel van onze kinderen? Maar is dat er ook?

Antwoord

Lees voor het antwoord het artikel 'Internetfilter voor een smartphone'.

5 reacties
Tante Pollewop
Of je leert je kinderen gewoon omgaan met de realiteit van de wereld buiten het reformatorische kringetje..
Daniel
In de NRC staat vandaag een reportage over De Gomarius in Gorichem, een refo school.
Wat mij betreft verplichte leesstof voor alle refo ouders.
Drie pagina's en geen sensatie artikel.
De kop is dan ook: Hier kun je nog echt je christelijke zelf zijn.
Zeer de moeite waard!

Het gaat ook o.a. over tv en mobiel internet en nog veel meer wat onze jeugd bezig houdt en hun docenten.
erishoop
als u geen internet activiteiten wil op een mobiel

koop dan een mobiel zonder internet

en als de kinderen al richting of over de 20 zijn ,laat ze het dan zelf uitzoeken en stel u vertrouwen op u kinderen

alles waar u slecht over denkt hoeft u kind niet te ondernemen en wees eens eerlijk vroeger was u zelf ook de braafste????
mortlach
Wat erishoop zegt: een mobiel kopen zonder internetmogelijkheid. Op mijn ouwe nokia kan ik echt niet internetten hoor.

maar ik kan me ook zeer in de woorden van TantePollewop vinden.
snoes
www.mediawijzer.nl