Bezoek aan fysiotherapeut

drs. A.J. van den Noort / 1 reactie

Vraag

Ik heb al tijden een raar geluid in mijn hoofd, vooral als ik mijn nek draai. Het doet geen pijn en het lijkt op een krassend geluid. Er komt een druk op mijn hoofd, net of er beton in zit. Soms gaat mijn hoofd plotseling gloeien en zweten. Dat duurt ongeveer 5 minuten. Moet ik daarmee naar de fysio?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ik weet niet hoe oud je bent en of je verder relevante zaken in je voorgeschiedenis hebt. Over het algemeen kun je met deze klachten naar de fysiotherapeut. De fysiotherapeut is zonder verwijsbrief van je huisarts te bezoeken. De fysiotherapeut zal een screenend gesprek met je houden en een lichamelijk onderzoek verrichten. Als hier zaken aan het licht komen die de fysiotherapeut niet vertrouwt of deze niet in een bepaald patroon passen (de zogenaamde rode vlaggen) dan verwijst de fysiotherapeut je terug naar je huisarts.

Je kunt natuurlijk ook naar je huisarts toe met deze klachten.

Art van den Noort

1 reactie
MUS
Chiropractor?