Inwendig douchen

drs. P. C. Hildering / 2 reacties

Vraag

Is het schadelijk om je vagina inwendig te douchen met de douchestraal? Kan dit leiden tot onvruchtbaarheid of andere lichamelijke schade?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Het douchen van de vagina kan niet leiden tot onvruchtbaarheid, echter wel tot problemen als afscheiding en irritatie. Water heeft een drogend effect. Dat kan aanleiding geven tot hardnekkige irritatie, maar wel een behandelbare irritatie. Over het algemeen heeft een licht zure spoelvloeistof de voorkeur. Er zijn bij de drogist commerciële middelen verkrijgbaar, maar 1:10 verdunde keukenazijn heeft een zelfde effect.

Drs. P. C. Hildering

drs. P. C. Hildering

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Urk
  • Status:
    Inactief
  • Bijzonderheden:

    Dokter Hildering is op 15 januari 2021 overleden.

Tags in dit artikel:

douchenvagina
2 reacties
sydneylover
Opvallende zin in het antwoord 'Water heeft een drogend effect'.
Als ik onder de douche sta dan word ik er toch meestal behoorlijk nat van ;-)
Pompelmoen
Tja, Sydneylover, dit betreft nu eenmaal de wonderen van de vrouwelijke anatomie! (de arts heeft volledig gelijk...)