Seksuele hulpmiddelen

Redactie Refoweb / 8 reacties

Vraag

Wij zijn twee jaar getrouwd en hebben een goed liefdesleven. We zitten er over te denken om seksuele hulpmiddelen aan te schaffen als een extra toevoeging aan ons seksleven. Nu is onze vraag of dat bijbels verantwoord is.

Antwoord

8 reacties
EVA
God heeft man en vrouw zo geschapen dat ze een perfecte intieme gemeenschap kunnen hebben, zonder hulpmiddelen!
Spatie
Zijn dit nu echt vragen voor Refoweb??
Ineke
Er zijn zaken die niet publiekelijk aan bod hoeven te komen,vraag dit onder zes ogen aan iemand die je een eerlijk,bijbels antwoord kan geven.

Maar als je beseft dat het huwelijk heilig is en door God aan ons gegeven ,we in perfectie geschapen zijn om samen te leven en lief te hebben,denk ik dat de behoefte aan allerhande hulpmiddelen overbodig is.
Bedenk dat deze middelen je relatie en vertrouwen kunnen vertroebelen.Het kan voor een van beide tegenvallen of jaloezie opwekken.Moet je niet willen.....
karlo
@spatie, zijn dit nu echt vragen voor refoweb? Nee, natuurlijk niet en refoweb moet uitkijken dat ze zichzelf niet onderuit haalt.
Daniel
@Ineke, of we in perfectie geschapen zijn....., daar heb ik me zo bedenkingen over, dan zou alles goed zijn en deze rubriek totaal overbodig.

Als ik elke dag de vragen weer lees zijn we niet zo perfect geschapen, soms is er een weeffoutje en daar moeten we mee leren leven.
In mijn werk heb ik te maken met mensen met weeffoutjes, moeten we daar maar mee ophouden?
Nee, dat denk jij ook niet, je kunt er wel over nadenken, het leven zit niet iedereen mee.
Daniel
De mensen die twitteren links naast deze rubriek zijn perfect, ze jubelen dat ook uit, ze hebben geen valse schaamte, ze hebben een doel voor ogen, jammer dat je ze nooit hoort als er iets misgaat.
Of gaat er bij hun nooit iets mis? Kan ook natuurlijk....
Daniel
rechts is het....sorry...
Ineke
@daniel ik heb het over het samenzijn tussen man en vrouw dat door God aan ons gegeven is waar we dus geen "Toys" naast hoeven te hebben.
Ik heb het dus niet over weeffoutjes ( klinkt n beetje oneerbiedig trouwens ) of over jouw werk.....

Overigens werk ik ook met mensen die beschadigd zijn zowel lichamelijk als geestelijk dus weet wat er speelt op allerlei gebied,enne helaas zit het leven niet iedereen mee schreef je .....inderdaad dat heb ik persoonlijk ook ondervonden.Maar het troost me dat er Een God is die 24 uur per dag spreekuur heeft waar ik zorgen van cliënten en van mezelf mag neerleggen.