Opvang in christelijke omgeving

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Wij hebben een dochter van ruim 2,5 jaar met een sterk vertraagde ontwikkeling (syndroom nog onbekend). Zij functioneert nu op een algehele ontwikkeling van ongeveer negen maanden. Zij zit nu op een mkd, maar wij zijn op zoek naar een andere opvang waar zij voor langere tijd kan blijven, echter wil ik dit zoeken in een christelijke omgeving. Omdat we ook niet goed nog weten wat voor zorg/behandeling het best bij haar past, zoek ik heel ruim. Weten jullie misschien meerdere stichtingen in de buurt van Amersfoort voor mkd o.i.d. met een christelijke visie? Wat te doen als deze niet in de buurt te vinden is? Ook haar willen we graag in een christelijke omgeving op laten groeien.

Antwoord

We hebben je vraag doorgestuurd naar diverse deskundigen uit ons panel. Geen van hen kan hierop antwoord geven. Wellicht dat bezoekers van Refoweb je hierin kunnen adviseren.

Redactie Vragenrubriek

2 reacties
M71
Misschien kunnen jullie contact opnemen met Helpende Handen? De site is: www.helpendehanden.nl
Helpende Handen is de vereniging langdurige zorg van de Gereformeerde Gemeenten, voor reformatorische mensen met een beperking.
drj
Heb je al eens gekeken op de website van 's-Heeren Loo-Lozenoord in Ermelo?
http://www.sheerenloo.nl/
Zij hebben ook locaties die nog dichter bij Amersfoort zijn.

's Heerenloo is een algemeen christelijke stichting. Vanuit mijn eigen ervaring kan ik zeggen, dat het erg van personen afhangt in hoeverre de identiteit wordt uitgedragen. Aan de andere kant is het voor jullie kind op den duur belangrijk, dat het in een liefdevolle omgeving kan opgroeien. Misschien zijn details wat betreft de christelijke signatuur voor iemand met een ernstige verstandelijke beperking van minder belang. Waarschijnlijk is het een goed idee verschijdene inrichtingen te bezoeken zodat je voor jezelf een beeld kunt krijgen wat je voor je kindje wilt. Hoewel ik me kan voorstellen dat er omstandigheden zijn dat je de verzorging niet thuis kunt realiseren, is het vaak mogelijk met ambulante hulp veel te bereiken. Juist ook in de eerste jaren van het leven, in de tijd dat elk kind nog erg afhankelijk is.

Veel sterkte gewenst, drj.