Eerst je zonden zien

Redactie Refoweb / 10 reacties

Vraag

Ik hoorde vandaag de uitspraak: "Je moet eerst je zonden kennen, want anders heb je geen Redder en Zaligmaker nodig." Moet je beslist eerst je zonden zien? Ik zie mijn zonden zelf niet, hoe kan ik deze zelf zien dan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

10 reacties
rian2
Zie op Hem, op het volkomen Lam wat geslacht is.!
Geloof, geloof.
Je hoeft niets te doen, alles is gedaan.
Zeker weten dat je leert wie je bent, op Zijn tijd en wijze.
Ik moet er helemaal tussenuit, niet meer ik maar Hij alleen voor zo'n zondaar als ik ben.
Johannes3vers16
Beste vraagsteller, mensen kunnen zoveel zeggen maar zullen we maar gaan kijken wat Hij zegt, want dat is zker betrouwbaar!

Jeremia 31:19 "Zekerlijk, nadat ik bekeerd ben, heb ik berouw gehad, en nadat ik mijzelven ben bekendgemaakt, heb ik op de heup geklopt; ik ben beschaamd, ja, ook schaamrood geworden, omdat ik de smaadheid mijner jeugd gedragen heb."
Rozijn
Bid om de Heilige Geest in je leven. Die zal overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel. Ga alsjeblieft niet denken dat je eerst zondekennis moet verzamelen voordat je tot God mag gaan.
Ga tot Hem, en vraag Hem om je te leren wat nodig is om te leren.

Dat zullen ook je zonden zijn, maar niet alleen dat.
dkw
@Johannues3vers16:
Nu kom je wel in de discussie, wanneer vind de wedergeboorte dan plaats?
Als je bekeerd ben, ben je dan al in Christus, dus al je zonden al vergeven of leer je dan eerst je zonden kennen en dan leer je Christus pas helemaal kennen? Of gaat het tegelijkertijd?
Vind de wedergeboorte plaats voor dat je bekeerd bent, of na dat je bekeerd bent, etc...

Het is en blijft theoretisch gepraat wat ik zeg, wat rian2 zegt: zie op Hem, geloof in Hem en het komt goed.
reynarduscoderus
@dkw
maak het daarom niet moeilijker:-)

idd alles is al gedaan zoals rian2 zegt, geloof in Hem, de rest komt wel ( incl zondekennis )
zonder geloof is er namelijk helemaal niets.
Johannes3vers16
@dkw, je bent al van Eeuwigheid wedergeboren..............

Maar ik snap wel wat je bedoelt, weet je en dat weet je zelf hopelijk ook wel dat als je tot Hem vlucht je steeds meer en meer je zonden gaat zien. Wat eerst nog geen zonden voor je was, laat Hij dan toch zien dat het wel zonden is en dan mag je het belijden en geloven wat Hij zegt in 1 Johannes 1:9. Vaak hoor je dat de bekering "moet" van ellende, verlossing en dan pas dankbaarheid, maar daar geloof ik echt niet in. Het is een samenspel van.......
reynarduscoderus
@johannes3vers16

niet doen, krijgen we weer de theorie, en kunnen we er nog meerdere trappen in bedenken ook...
kjdh
@Johannes3vers16, het is pertinent niet waar dat je van Eeuwigheid wedergeboren bent....! Diegene die wedergeboren worden zijn wel van Eeuwigheid bekend bij God, maar in de tijd vind de wedergeboorte plaats.
Een tip om aan te schaffen: De zekerheid van het geloof, van Ebenezer Erksine, daarin wordt alle grond je ontnomen om eerst dit en dan dat te hebben, dat alles ligt in de mens zelf, maar het wonder is dat het niet in ons ligt, maar in God.
Rozijn
En zo is er iemand die zich afvraagt hoe en of hij tot God mag komen. Wat gebeurt er? Er ontbrandt een theologisch strijd. Wordt iemand zo geholpen?
altijdwat
Het kan niet zijn eerst zondekennis.. Eerst krijg je liefde tot God / voor God en besef je, je ogen gaan open dat Hij je Schepper en Maker is. En dan pas verdriet over je zonden. Want hoe kan je verdrietig zijn dat je Iemand zo veracht hebt als je Diegene niet kent?