Van zonden weerhouden

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Als God alles kan, waarom zou Hij ons dan niet van de 'zonden' kunnen weerhouden?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

2 reacties
Daniel
beste vraagsteller, daar heeft God helemaal geen zin in, Hij heeft ons de eigen verantwoordelijkheid gegeven, soms vergeten christenen dat wel eens eens.

Soms meer dan soms, dan denken ze soms dat God alles al voorzien heeft, als dat zo is heb jij gelijk, maar ik ben bang dat God weet wat we gaan doen en Hij vindt dat het goed is.
Wij komen niet van de zonde af.

Zonde is alles wat niet uit het geloof is (Rom. 14 : 23).
Zonde is dat je weet goed te doen, maar het niet doet (Jak. 4 : 17).

Deze laatste definitie geeft meteen de reden waarom God in het Oude Testament de Wet heeft gegeven. Namelijk doordat God Zijn Wet gaf, wist de mens wat goed doen inhield. De Wet doet zonde kennen (Rom. 7 : 7). Maar omdat de mens de Wet niet kan houden – want die in één struikelt, is schuldig geworden aan alle (Jak. 2 : 10) – is de Heere Jezus gekomen. Hij was zonder zonden, Hij was Rechtvaardig, en kon voor onze zonden aan het kruis sterven.
Daarom mogen wij door Zijn Volbrachte Werk Gods rechtvaardigheid dragen, en onze zonden belijden wanneer wij zondigen, en vervolgens proberen om de zonde niet over ons te laten heersen.

Wij mensen modderen maar door, behalve op zondag....dan slurpen we Gods woord naar binnen.
vlokje
Zonde kun je beschouwen als doel missen, of fouten maken met herkansingen. Zou God ons kunnen laten 'zondigen' met als doel om er ons iets van te laten leren? Ik heb een beter idee bij een God die ons wat wil laten leren, dan een God die iedere zonde alleen maar met de eeuwige dood wil straffen. Maar misschien heb ik een te goede God ervaren? Natuurlijk zeggen we dan dat Hij ook rechtvaardig is. Maar gelukkig weten wij de eindstreep van God niet, en hoeven we ons niet uitsluitend met zonde bezig te houden. Leven in dankbaarheid voor het leven als totaal is een opbouwender manier. Waarom zouden we ons zo richten op zonde, en er zodoende voeding aan geven. Bedenk wat welluidend is, wat deugdzaam is en lof verdient... Richt je op het geweldige geschenk van het leven, dank God in Alles.