Alleenstaande gescheiden ouder

C. M. Chr. Rots - de Weger / 8 reacties

Vraag

Ik ben steeds meer gaan inzien dat ik in mijn situatie (alleenstaand, gescheiden ouder van twee kinderen) op deze manier niet wil verder gaan. Ik mag een dak boven mijn hoofd hebben. Je zou kunnen stellen: huisje, boompje, beestje en het is compleet. Maar dan vergeten we een belangrijke factor mijns inziens, want het kan vreselijk eenzaam zijn zo de stilte en het alleen moeten gaan. Mijn ex-vrouw is inmiddels weer getrouwd en heeft in dat huwelijk opnieuw een kind gekregen. De eenzaamheid en stilte wordt voor mij steeds zwaarder. Is het bijbels verantwoord middels een christelijke datingsite op zoek te gaan naar een (mogelijk toekomstige) partner? Of zou dit niet kunnen en moet ik in geduld en overbuiging, en eenswillendheid met Gods wil berusten dat als het Gods wil zou zijn weer een vrouw te mogen krijgen, dat Hij haar vanzelf op mijn pad zal brengen, ook al lijken de vooruitzichten verre hiervan te zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Dit vind ik een moeilijke vraag. In de eerste plaats omdat ik niet weet wat uw principes zijn ten aanzien van hertrouwen na een scheiding. Daar wordt namelijk nogal verschillend over gedacht.

Is dit voor u geen vraag, waarom zou u dan geen gebruik mogen of kunnen maken van een datingsite? Het voelt misschien enigszins onnatuurlijk, maar dan is de volgende vraag hoe u op een andere manier kennis zou kunnen gaan krijgen aan een aardige toekomstige levenspartner. Natuurlijk zijn er vele mogelijkheden, en meerdere wegen, waarom u biddend kunt vragen, maar nogmaals: eerst een antwoord zien te vinden op de vraag: wat is uw principe, en waarop is dat gebaseerd?

Gode bevolen,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

echtscheidinghertrouwensingle
8 reacties
AHHK76
We zijn gelukkig geen Farizeeërs die honderden geboden hebben, al zou dat wel een stuk schelen in het aantal vragen wat hier binnen komt?
Overigens ben ik het met het antwoord eens.
Eerst: waarom ben ik gescheiden en mag ik dus wel of niet hertrouwen?
Dan: als ik wel mag hertrouwen, waar/hoe ga ik een vrouw zoeken?
Wiepie
Het kan misschien aan mij liggen, maar als ik zou weten dat een man naar mij op zoek is om zijn probleem van eenzaamheid op te lossen zou ik hem op zijn zachts gezegd niet zo snel als evt. partner willen zien.
Ergens vind ik het nog een egoïstische gedachte ook...
Catherine
Ja Wiepie, die gedachte heb ik ook. Ik heb van heel dichtbij meegemaakt dat een man een zelfde eenzaamheid liet opvullen door een tweede vrouw. Het liep op een fiasco uit. Kindertjes niet blij met deze nieuwe moeder, man uiteindelijk ook niet.
Vraagsteller: een ander kan nooit de volkomen leegte vervullen!
Pas als je zelf veel te geven hebt, kan en mag je ook ontvangen.
Een datingsite kan daarbij een hulpmiddel zijn.
jsml
@wiepie en catherine, wat had hij dan moeten zeggen? "Ik ben nu toch zooo verliefd op een vrouw, ik weet alleen nog niet op welke.."?? of "Ja ik heb zo enorm veel te bieden! echt zonde dat ik geen vrouw heb aan wie ik het kan bieden.."??

Vraagsteller, sterkte en Gods zegen in deze lastige en vervelende situatie..
altijdwat
vraagsteller, geef je nu eigenlijk God de schuld dat je zo eenzaam bent, of lees ik dat verkeerd..
in eenswillendsheid met Zijn wil... of mag ik toch nog zoeken naar een vrouw.
Heeft Hij je niet doorgeholpen in al het verdriet en eenzaamheid wat je hebt beleefd.
Natuurlijk is het moeilijk om als gescheiden man een vrouw tegen te komen, maar geef je leven in Zijn hand, hoe de toekomst ook zal zijn. We denken vaak te slecht van God.
Catherine
@jsml: nee zo niet. Maar een ander kan nooit jouw eenzaamheid oplossen. Wanneer je een vrouw zoekt, om de verkeerde reden (ik zeg niet dat vraagsteller dit nu doet!) kan dat op een teleurstelling uitdraaien, voor beiden!
Als je je verdrietige situatie in de Handen van de Heere legt en bidt om Zijn leiding, geeft dat rust en overgave en gaat het krampachtige weg.
jsml
@catherine, oke. sorry. het kwam op mij een beetje vreemd over...
rhode
Beste vragensteller, wat een reaktie's met weinig tact. Als jij voor God mag weten dat Hij de reden weet van jouw scheiding en jouw ex vrouw is hertrouwd, mag je in afhankelijkheid van Hem biddend een vrouw zoeken op een chr datingsite, natuurlijk is eenzaamheid waaruit een verlangen naar ..heel legitiem. Van harte Zijn Leiding gewenst!