Man het huis uit

C. M. Chr. Rots - de Weger / 2 reacties

Vraag

Mijn man is het huis uit. Hij heeft me bedrogen en ons gezin geruïneerd. Wat moet ik doen?

Antwoord

Beste mevrouw,

Dit is allemaal wel heel kort en er zal een wéreld achter schuil gaan! Helaas kan ik geen ander antwoord geven op de vraag "wat moet ik doen?" dan: doorgaan met ademhalen en proberen uw gezin bij elkaar te houden! Ook kort door de bocht, dat besef ik ten volle. Maar welk antwoord zou u wíllen horen?

Misschien is het verstandig om professionele hulp te zoeken, om alles eens op een rij te zetten. Maar mogelijk kunt u ook verder met behulp van een goede vriendin of een lief familielid dat wil luisteren naar uw héle verhaal.

In ieder geval wens ik u van harte sterkte bij alle verdrietigheden!

Marijke Rots

Lees meer artikelen over:

bedrogen
2 reacties
altijdwat
1. zoek steun! Is er iemand uit de gemeente, of heb je familie / netwerk die je kunnen helpen?
2. bedenk concreet waar je steun bij nodig hebt. Moet er iedere avond iemand komen eten? wil je graag dat de kinderen even ergens eten zodat je rust hebt? Enz. Zet je wensen op een rij en vraag wie wat zou willen doen. Mensen willen je meestal wel helpen in zo;n situatie maar hebben vaak geen idee hoe.. Dus echt leren zelf te gaan vragen.
3. zoek hulp om je gevoelens op een rijtje te zetten en gewoon om steun te krijgen in deze moeilijke situatie
4. zorg voor jezelf, af en toe even tijd voor jezelf
5. plan iedere week wat leuks met de kinderen zodat jullie samen deze tijd doorrollen, bijv naar t bos oid.
6. Bedenk dat er nu geen oplossing is, iedere dag die je overwonnen hebt is er één. Je hebt TIJD nodig om te weten hoe je verder moet..

Sterkte!
een ervaringsdeskundige;-(
AHHK76
Ja veel sterkte toegewenst!