Hulp nodig

Ds. G. Kater / 5 reacties

Vraag

Wij zijn een familie van meer dan tien kinderen. Heel veel wat we doen gaat fout. We proberen vrienden te maken, maar dat lukt niet altijd. We zijn eigenwijs en erg arrogant. Wij denken dat mensen tegen ons opkijken, maar ze denken anders over ons; het is alleen uiterlijk vertoon. We hebben het altijd over anderen, zien alleen de fouten van anderen, zijn met anderen bezig, praten negatief over andere families. Misschien is het een soort psychische stoornis dat wij hebben, misschien dat we contact met hulpverleners kunnen zoeken. Wij bidden veel, maar ons gebed is niet altijd gericht op God, maar meer op onszelf. In de kerk proberen we veel eer te halen, maar dit gaat niet altijd goed omdat we vaak door de mand vallen. We vallen mensen lastig, via allemaal kinderachtige dingen. Misschien dat we hulp nodig hebben? We behoren bij een reformatorische kerk. Gods zegen voor alle lezers hier op Refoweb.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste familie,

In jullie vraag komen er heel veel problemen aan de orde. Daarbij wordt tot tweemaal toe, min of meer aarzelend, de vraag gesteld of het misschien goed is om contact op te nemen met de hulpverlening. Het is voor mij erg lastig om op grond van het door jullie beschrevene, zonder u als familie persoonlijk te kennen, daarop een antwoord te geven. Om die reden wil ik u adviseren om in deze situatie contact op te nemen met iemand van uw kerkenraad, om hem uw problemen en vragen voor te leggen in een persoonlijk gesprek. Ongetwijfeld kent deze uw persoonlijke situatie veel beter en zal hij daardoor ook beter in staat zijn om een antwoord te geven op de vragen die u hebt.

Van harte Gods zegen toegewenst.

Met hartelijke groet,
Ds. G. Kater

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Hersteld Hervormd
  • Woon/standplaats:
    Arnemuiden
  • Status:
    Actief

Tags in dit artikel:

hulpverlening
5 reacties
Arjan
Als ik bovenstaande vraag lees denk ik dat het geen vraag betreft, maar een constatering dat veel gezinnen in de reformatorische kring zo leven.

En ik ben bang dat het hier geen psychische stoornis betreft en dat een bezoek aan een psycholoog jullie niet veel verder zal helpen.
altijdwat
Nou Arjan, zat ik net met veel genoegen je wijze antwoord bij een andere vraag te lezen, dit vind ik echt nergens op slaan!:-)
Wel een bijzondere vraag overigens... Meestal ontbreekt het iemand aan inzicht in zo'n situatie maar vraagsteller lijkt precies te weten waar het aan schort. Of dat ook echt zo is, of letterlijk napraten van wat iemand hem / haar voorgezegd heeft? Dat leek mij eerder het geval.
Spatie
Jullie zijn een grote familie. Waarom kunnen jullie hier zelf niet uitkomen. Geef elkaar advies, commentaar. Wijs elkaar op hoogmoedig gedrag. Zeg het als er iemand begint te roddelen. Zeg elkaar gewoon de waarheid.Vecht een robbertje, scheld en praat tegen en met elkaar. Zo gaat dat toch in elk gezin?? Je houdt elkaar scherp. Fouten maken we allemaal. Elk mens heeft zijn eigen gekkigheden. Maar met zoveel mensen bij elkaar moet heel veel makkelijk op te lossen zijn.
sjefdevries
het grote risico van grote gezinnen in gesloten gemeenschappen.
de valkuil is dan bijzonder groot voor vooroordelen, nawijzen, "farizeeën"gedrag, en nooit naar binnen kijken.
QuadCoreInside
Stop maar met reageren. Deze vraag is een trol van GeenStijl.