Ongemakkelijke situatie

C. M. Chr. Rots - de Weger / 10 reacties

Vraag

Laatst zag ik geheel onverwacht en onbedoeld mijn vriendin op haar kamer met haar bovenlichaam naakt. Ik was vergeten te kloppen en ze was zich aan het omkleden. Nu reageert zij telkens ontzettend verlegen naar mij toe en praten we eigenlijk steeds minder. Ik heb het gevoel dat zij mij een beetje ontwijkt. Ik heb haar al gezegd dat het me erg spijt haar zo gezien te hebben. Ook ik voel me wat ongemakkelijk als ik haar zie. Wat moet ik hiermee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Wat moet je doen? Méér praten in plaats van minder! Het is jouw vóóronderstelling dat je dénkt dat je vriendin jou ontwijkt. Bovendien meen jij de reden daarvoor te weten, namelijk dat je haar deels naakt gezien hebt toen zij zich omkleedde en jij onverwacht haar kamer binnenkwam. Misschien is één excuus niet genoeg en heeft je vriendin de verzekering nodig, dat je écht voortaan zult kloppen voordat je binnenstapt in haar privédomein. Probeer het nog maar eens en leg al jóúw onzekerheden op tafel. Maak er niet zo’n groot probleem van, want dat is het misschien helemaal niet. Neem even iets leuks voor haar mee, of ga samen ergens koffiedrinken, een ijsje eten. Laat zíén en merken dat jullie vriendschap voor jou belangrijker is dan haar verlegenheid met de situatie (áls dat het is, want dat wéét je nog steeds niet zéker!).

Een hartelijke groet,
Marijke Rots

C. M. Chr. Rots - de Weger

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Aalten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Marijke leverde op 25-05-2017 haar 1000ste antwoord in de vragenrubriek af. Lees hier het jubileuminterview.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

communicatienaakt
10 reacties
Ermelo
Is de vraagsteller een meisje die een vriendin per ongeluk zag, of is het haar vriend? Misschien kon mevr. Rots aan de vraag dat zien, maar ik weet het niet. Het lijkt me wel verschil te maken voor het antwoord.
haximo360
@ Ermelo, het gaat om het bovenlichaam dat naakt gezien is. Dan is het toch wel logisch dat een jongen de vraag gesteld heeft. Anders kunnen ze dus nooit zwemmen vóór het huwelijk, daar zie je het bovenlichaam ook niet bedekt bij een jongen, over het algemeen. Daarnaast zegt de vraagsteller: "Ik heb het gevoel dat ZIJ mij een beetje ontwijkt".

@Vraagsteller, maak je niet zo druk. Zoiets kan gebeuren. Dergelijke situaties zullen de relatie echt niet opeens verslechteren. Breng het antwoord van mw. Rots- de Weger maar in de praktijk.
Spatie
@haximo360
Ermelo bedoelt volgens mij dat het hier ook over 2 vriendinnen kan gaan.
Catherine
Staat er inderdaad niet bij, maar ik kan me niet goed voorstellen dat 2 vriendinnen zo ongemakkelijk op elkaar kunnen reageren dan?
Ik denk net als mevr Rots, dat dit een man is. Ik vind de schaamte op zich niet verkeerd. Ik kan daar meer respect en begrip voor opbrengen dan al dat topless gedoe.
tamara87
Ik ga er van uit dat het om een jongen gaat die zijn vriendins naakte bovenlichaam heeft gezien omdat weinig meiden een vriendin als 'mijn vriendin' zullen benoemen.

Als eerste heel goed dat de vraagsteller een ongemakkelijke situatie ervaarde, maar dit kan gebeuren.
Goede adviezen hoor, praat er maar over, nog een paar keer, doorbreken die handel.
Maar wellicht, als ik me verplaats in de situatie van een meisje, is ze ook onzeker over haar lichaam zoals vele meiden.

Het kan natuurlijk zo zijn dat ze jou alleen een schrikreactie heeft zien maken en daarna de ongemakkelijkheid heeft gevoeld. Je kunt vast wel bedenken hoe je op een goede manier kan zeggen dat je het een vervelende situatie vond en je voortaan zal kloppen and so on.. Daarnaast is het misschien een idee om haar op een respectvolle manier een compliment te maken, met de intentie dat dit natuurlijk bedekt blijft tot je getrouwd zou zijn. Ik bedoel niet vunzige complimenten, maar ik neem aan dat een ieder dat op deze site wel begrijpt.

succes
MariaJoy
Als mijn vriend mijn bovenlichaam ontbloot zou zien en hij zou alleen maar zeggen 'het spijt me dat ik je zo heb gezien', dan zou ik daar niet heel blij van worden. Als het gaat om een jongen en een meisje die een relatie hebben en hij ziet haar per ongeluk naakt, laat hij er dan tenminste bij haar geen twijfel over bestaan dat hij haar mooi vindt.
RefoBen
Is mijn vorige reactie nu verwijderd? Refo Censuur!!
simon_lang
Mijn reactie is ook verwijderd. Ik snap niet waarom. Ik meen oprecht dat je in dit soort gevallen toch trots zijn op je lichaam. De Heer heeft je 'naakt' geschapen. Waarom dat in een dergelijke situatie zo schamen.
Daniel
Zal er eens iets uit de Bijbel tegen aangooien... uit het Hooglied.........getrouwd of ongetrouwd......je vind toch niet iets lelijk wat je als getrouwde weer mooi vindt?

Mijn raad is ook praat het uit en doe wat minder krampachtig met elkaar....

Wat ben je mooi, wat ben je bekoorlijk,
liefde en verrukking, dat ben jij.
Als een palm is je gestalte,
je borsten zijn als druiventrossen.
Ik dacht: Laat ik die palm beklimmen,
ik wil zijn bladeren grijpen.
Laten jouw borsten
als trossen van de wijnstok zijn,
je adem als de geur van appels,
je tong als zoete wijn
waarin mijn kussen baden,
mijn lippen en tanden gedompeld zijn. (7:7-10)

Dit is alleen voor getrouwden.......zo staat het in de Bijbel of hebben wij dat er van gemaakt?
sjefdevries
denk dat het veel te groot en zwaar wordt gemaakt.
deze man heeft zijn vriendin met naakte borsten gezien.
nou nou, zo heftig en erg is dat nu ook weer niet.
als hij en zij dat niet willen, dan zegt hij gewoon sorry en gaat de kamer weer uit.
alsjeblieft, maak het niet groter dan het is.