Erg schrikken

P.M.G.P. Bos / 1 reactie

Vraag

Op de dag dat alle buurkinderen uit huis zijn gehaald, zo'n vijf jaar geleden, liep ik (19) naar buiten bij ons in de achtertuin. Toen ik het hek opendeed van de tuin stond daar om de hoek een man bij onze schuur. Deze zag dat ik schrok en zei toen "we zijn bezig met een onderzoek." Geschrokken liep ik toen weer naar binnen. Toen wij uit het voorraam keken viel het ons op dat er verschillende vreemde auto's in de straat stonden. In een zijstraat werden alle auto's gecontroleerd. Sindsdien als ik de tuin uitloop ben ik bang het hek open te doen en erg te schrikken! Alsof er weer iemand om de hoek zou staan. Ik lig er zeker niet wakker van, maar het geeft me wel een stukje angst. Is dit normaal of moet ik hier wat mee?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste mevrouw,

Kennelijk zijn de omstandigheden en de confrontatie met deze onverwachte persoon voor u heftig geweest. Ik weet natuurlijk niet of u een combinatie maakt met eerdere gebeurtenissen in uw leven. U zou dat eens met een hulpverlener kunnen bespreken. Mocht blijken dat het voor u een trauma is geworden, bestaat er een mogelijkheid om via een vrij nieuwe therapie, die EMDR heet, behandeld te worden via een psycholoog.

P. M. G. P. Bos

P.M.G.P. Bos

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    (Hoofd) Maatschappelijk Werk bij st. Schuilplaats (1983-2018)

Tags in dit artikel:

angstEMDR
1 reactie
Johannes3vers16
Beste vraagsteller, voordat je iets zou ondernemen wat in het antwoord wordt aangeraden zou ik je van harte onderstaande link/artikel willen laten lezen. Doe alles biddend....................
http://www.stichting-promise.nl/artikelen/bewustzijnsveranderende-technieken-en-methodes/emdr.htm