Dikke voet

drs. J. de Jongh-van Hoof / 2 reacties

Vraag

Ik heb zes weken geleden mijn scheenbeen gestoten aan een ijzeren bloembak. Een heel klein wondje, maar daarna wel een bloeduitstorting van zo'n 15 cm. Ongeveer twee weken later kreeg ik last van mijn voet. Hij werd dik en pijnlijk. Heb al een vatenonderzoek gehad, maar daar kwam niets uit. Al die tijd gerust, maar ik heb nog steeds een dikke voet en die wordt gedurende de dag steeds dikker. Er zit ook vocht in. Lopen is zeer pijnlijk. Wat kan dit zijn?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik weet niet of ik je klachten kan verklaren. Een flinke blauwe plek na een stoot tegen iets aan is zeer goed mogelijk. In de loop van de weken daarna zakt de blauwe plek met de zwaarte kracht mee naar beneden. Of je dikke enkel daarmee te maken heeft, vind ik moeilijk te zeggen.

José de Jongh-van Hoof

drs. J. de Jongh-van Hoof

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Zevende-dags Adventist
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Huisarts

Tags in dit artikel:

voeten
2 reacties
lia78
Een tip van een `leek`: Laat je alsjeblieft niet afschepen maar laat je onderzoeken op posttraumatische dystrophie! Een vriendin van vroeger kreeg dezelfde klachten na het verzwikken van haar enkel en heeft hier meer dan een jaar mee getobt, waaronder enkele opnamen in het ziekenhuis. Bij haar begon het ook met zwellingen en pijn. Maar zoals drs de Jongh zegt zou het ook kunnen: een bloeduitstorting zakt ook altijd naar beneden.
Catherine
Mijn man overkwam hetzelfde, stootte eveneens zijn scheenbeen maar zijn enkel bleef maanden dik en pijnlijk. Uit onderzoek kwam eveneens niets. sAvonds legde hij zijn been wat hoger, omdat het dan helemaal dik werd. Het duurde ook heel lang voordat het wondje dicht ging.
Wat Lia zegt, zou ook nog kunnen. P.D. wordt soms niet onderkend.