Ex-vriend vermijden

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Mijn verkering is een paar maanden geleden uit gegaan. Ik zie deze jongen nog veel, omdat hij bij mij in het vriendengroepje zit. Nu heeft mijn beste vriendin erg veel contact met hem, terwijl het voor mij nog erg gevoelig ligt. Ik probeer hem veel te vermijden en te negeren. De laatste tijd heb ik geen zin meer om wat leuks te doen met de groep omdat hij en mijn vriendin veel met elkaar optrekken. Wat moet ik doen en hoe kan ik hier mee om gaan? Alvast bedankt!

Antwoord

Beste vraagsteller,

Je verkering is uitgegaan. Dat betekent dat jíj vrij bent. Dat betekent ook, dat híj vrij is. Dus kan hij kiezen met wie hij omgaat. Ik snap dat het voor jou niet leuk is dat hij dan precies jouw beste vriendin uitkiest. Maar daar kun je niets aan doen. Behalve datgene wat je al doet, namelijk afstand nemen. Verdrietig is het allemaal wel, want naast je vriend lijkt het er op dat je je vriendin en zelfs de hele hechte vriendengroep niet of weinig meer ziet. Misschien is het allemaal tijdelijk, maar dat heeft het meeste met jouw houding te maken.

Je schrijft niet waardoor de verkering is uitgeraakt, terwijl dat wel bepalend kan zijn voor het liefdesverdriet, de boosheid, het gevoel van afwijzing of de opluchting die je ondervindt. Néém een poosje die afstand die je nodig hebt en probeer je houding tegenover de diverse mensen opnieuw te bepalen! Ik wens je er sterkte bij!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

verkering uitvriendschap