Kerkgenootschap in Denemarken

Redactie Refoweb / 4 reacties

Vraag

Is er in Denemarken (midden Jutland) een kerkgenootschap dat overeenkomt met de genootschappen uit de gereformeerde gezindte? Wij brengen daar namelijk onze vakantie door.

Antwoord

Voor zover ons bekend zijn er geen vergelijkbare reformatorische kerken in Denemarken. Dit artikel vonden we in het Kerkblad voor het Noorden.

Je zou het emailadres van deze familie op kunnen vragen voor meer informatie. Houd er rekening mee dat Deens geen gemakkelijke taal is en dus vrijwel niet te volgen is tijdens de dienst. Wellicht is het handiger/verstandiger om zelf een preek te downloaden en mee te nemen.

Redactie Vragenrubriek

4 reacties
Gjkh51
Je kunt anders altijd even op: kerkdienstgemist.nl kijken. Daarop zijn veel gereformeerde kerken (wellicht je eigen gemeente) te vinden. Zo kun je live meeluisteren met de dienst in je eigen gemeente.
dijna61
Of audioserver.nl, zie kerken/podcasts.
MUS
probeer ook vooral (Engelstalige) christenen daar te ontmoeten...! Echt verrijkend om buiten je eigen kring te kijken!
vlokje
Ons kent ons. Misschien is dit wel een unieke gelegenheid om eens 'zomaar' een kerkje binnen te stappen en te zien wat je daar aantreft. Het zou best eens verrijkend kunnen zijn.
Waarom zijn we zo kopschuw om onze nek eens één keertje uit te strekken en te zien hoe een ander het doet?