Kinderen niet zo leuk

Redactie Refoweb / 7 reacties

Vraag

Ik ben sinds een paar maanden getrouwd. Mijn man en ik worstelen met de gedachte of wij wel echt kinderen willen. Primair zeggen we allebei: ja, natuurlijk, wat bijzonder om een klein kruimeltje te hebben! Maar als we verder nadenken is het helemaal zo leuk niet. Het kindje zal te midden van Gods toorn geboren worden, een ziel omdragen en de eeuwigheid tegemoet gaan. Zelf heb ik gedachten als: was ik maar nooit geboren, hoefde ik ook niet te vrezen voor de hel en mijn man heeft dat ook. Wat als mijn kindje en ik elkaar zullen tegenkomen in de vreselijke poel des vuurs? De Bijbel zegt zelf ook dat we dan beter niet geboren hadden kunnen zijn. Hoe kan het verantwoord zijn om in deze brute, koude wereld, een kindje te laten komen, terwijl er een nimmer eindigende eeuwigheid wacht? Natuurlijk moet en wil ik geloven in de Almacht van een Drie-enige God. Maar dan worstel ik weer met de uitverkiezing.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie voor het antwoord deze url.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

7 reacties
Christian
Zie ook deze url:
http://www.desiringgod.org/resource-library/ask-pastor-john/why-would-anyone-risk-conceiving-a-child-who-could-easily-end-up-as-an-enemy-of-God-being-tormented-for-eternity

Why would anyone risk conceiving a child who could easily end up as an enemy of God being tormented for eternity?
Autumn
Wat jammer dat de insteek zo negatief is: geboren te midden van Gods toorn? Nee geboren te midden van Gods liefde en vrede! Lees Psalm 139 eens, daar wordt gesproken over het wonder van het bestaan en dat God ons vanaf het begin al kent. Niets om bang voor te zijn lijkt me. Geniet van het leven dat God je geeft en van zijn zegen en genade elke dag! Wees verheugd!
Johannes3vers16
Lieve vraagsteller, begrijp je vraag zo goed en is echt heel herkenbaar en kan het me soms ook wel eens wat "aanvliegen", maar dan vind ik toch steeds troost in Zijn Woord. Vanmorgen las ik (toevallig?) Mattheus 19:13-15 "Toen werden kinderkens tot Hem gebracht, opdat Hij de handen hun zou opleggen en bidden; en de discipelen bestraften dezelve. Maar Jezus zeide: Laat af van de kinderkens, en verhindert hen niet tot Mij te komen; want derzulken is het Koninkrijk der hemelen. En als Hij hun de handen opgelegd had, vertrok Hij vandaar."

Ook het onderstaande gebed is mijn bijna dagelijks gebed, want je merkt dat je inderdaad je kinderen op een gegeven moment steeds meer en meer los moet gaan laten, maar als we ze steeds bij Hem mogen brengen en het daar laten is dat toch prachtig en geeft alle rust. Ook moet ik dan vaak denken aan de moeder van Augustinus en dat een predikant tegen haar zei "zou een kind van zoveel gebeden verloren gaan?"

We moeten worden als een kind, als ik dus daarbij onze jongste ziet (bijna 4 jaar) dan kan ik daar zo bijzonder van genieten. Zo'n kinderlijk vertrouwen, waar ik van leren mag. Heeft hij pijn dan komt hij en zegt, mam zullen we bidden want wat God beloofd doet Hij echt hé? En weet je, het kind wordt echt niet beschaamd, zo'n kinderlijk vertrouwen. Pas zei hij, ik hou zo van de Heere Jezus en u mam? Ik zei, ja ik hou ook heel erg veel van Hem, maar ik wil zo graag naar de Heere Jezus mama (ik schrok natuurlijk een beetje, want ik dacht gelijk o lieverd ik hou je nog zo graag hier dichtbij me, menselijk hé?!) maar als ik dat net zo doe als een vogeltje dan stort ik neer hé mam? Ik zei, tja dat gaat niet lukken jongen. Maar, André Kuipers die is er dan wel heel dichtbij hé mam? En daar stond ik............kind ging weer gewoon spelen en heerlijk zingen en hij bracht z'n mama aan het denken.

Zo heerlijk kun je dus genieten van deze prachtige Godsgeschenken. Wij hebben ze van Hem gekregen en Hij ziet toe hoe wij met onze kinderen omgaan. Ooit een predikant eens horen zeggen "eerst verkering en dan verkering, want dan gaat alles verder goed" en moet beamen dat dit inderdaad echt waar is!

En ga niet aan de uitverkiezing zitten, want dan begin je echt verkeerd. vergelijk het maar met een kluwe wol dan beginnen we toch ook niet aan het einde te breien maar aan het begin? Geloof in de Heere Jezus en je zal zalig worden, jij en je huis en de God des vredes zal met je zijn, echt waar! Aan het einde zal je zien dat Hij je al had verkoren voor de grondlegging der wereld. Hij wil niet dat er iemand verloren gaat, maar dat ze allen tot Hem komen. Er is Wonderlijke Kracht in Het Bloed van Het Lam!!

Ik leg de namen van mijn kinderen in Uw handen.
Graveer Gij ze daarin met onuitwisbaar schrift.
Dat niets en niemand ze meer ooit daaruit kan branden,
ook niet als satan ze straks als de tarwe zift.

Houdt Gij mijn kinderen vast, als ik ze los moet laten.
En laat altijd Uw kracht boven hun zwakheid staan.
Gij weet hoe mateloos de wereld hen kan haten,
als ze niet in het schema van de wereld gaan.

Ik vraag U niet mijn kinderen elk verdriet te sparen.
Maar wees Gij wel hun troost, als ze eenzaam zijn en bang.
Wil om Uws Naam wil hen in Uw verbond bewaren.
En laat ze nooit vervreemden, nooit, hun leven lang.
Johannes3vers16
Sorry, zie een foutje en moet zijn "eerste bekering en dan verkering..............."
bootje
@johannes3vers16 wat een lieve en waardevolle reactie!
rian2
Het is een geweldige zegen om kinderen te mogen ontvangen.
We zijn zelf gezegend met 2 kindjes...
Ik begrijp je zorg best wel, maar ben het eens, elke dag mag je,je kinderen in het gebed bij de Heere brengen en ook vragen om leiding om ze zo op te voeden tot Zijn eer.
Daarnaast geloof ik als je,je kindje doopt God zijn handtekening er opschrijft en zegt ik wil jou God zijn, niet dat de doop het middel is..maar we mogen daar wel op pleiten...op zijn beloftes.
De Heere zegt het ook, laat de kinderen tot Mij komen.
En soms zijn er zorgen...en maak je ook zorgen....maar elke keer leer ik weer om ze bij de Heere te brengen.

Het staat ook in de Bijbel, de preek ging er laatst over:
Geloof in de Heere Jezus Christus en je zult zalig worden, gij en uw huis.
ann81
Psalm 127 "Ziet, de kinderen zijn een erfdeel des HEEREN".

Als God dit zegt, wie zijn wij dan om aan te twijfelen?

Niet dat alle kinderen zalig worden, maar het is toch een zegen dat God ze geeft.

Ik wens je toe dat je de uitverkiezing gaat zien als een poort in een dichte muur!