Jongens zijn potentiële huwelijkspartners

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben negentien jaar en heb nog geen verkering. Ik zie dit zelf niet als een groot probleem, ik heb nog tijd genoeg. Toch kijk ik vaak naar jongens en ben ik altijd benieuwd wat ze van mij vinden. Eigenlijk zie ik iedere 'loslopende’ jongen als potentiële huwelijkspartner. Is dit verkeerd?

Antwoord

Dat is op zich helemaal niet verkeerd. Uit zoals je het beschrijft, blijkt dat je toch op zoek bent gegaan. En dat is heel normaal. Op een gegeven moment ga je ervaren dat je alleen toch niet compleet bent. En zodoende ga je als vanzelf om je heen kijken. En iedere jongen die een beetje aan de ‘eisen’ voldoet (zoals leeftijd, kerkelijke achtergrond, opleiding enzv.) wordt als mogelijke huwelijkskandidaat bezien. Zo gaat dat... Bij de meeste jongeren gaat dat onbewust, maar jij bent het je kennelijk wel bewust. Zo’n zoekperiode kan best wel lang duren totdat je op een gegeven moment iemand aardig vindt en verliefd wordt...

Alie Hoek-van Kooten