Elizabeth

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Elizabeth was rechtvaardig, ze wandelde onberispelijk volgens alle geboden en verordeningen van de Heere Waaruit blijkt dit?

Antwoord

Dat blijkt uit Luc. 1:6.

6 reacties
Pcrtje
Misschien wel het kortste antwoord van Refoweb ooit! Het antwoord is in ieder geval duidelijk: "Beiden waren vrome en gelovige mensen, die zich strikt aan alle geboden en wetten van de Heer hielden." Misschien dat de vragensteller iets anders bedoelt?
ArieBombarie
Het staat er en daarom mogen we dit geloven dat het zo is. Gods Woord is onfeilbaar.
Roozemond
Amen!!
asker
Weet niet of vragensteller daarop doelt, maar de tekst botst wel met het idee dat " er geen mens is die goed doed" en de opvatting dat Jezus als enige alle geboden onderhouden heeft.
EVA
Elizabeth was beschikbaar voor God en God zoekt kanalen die beschikbaar ziijn om door heen te werken.
en tuurlijk was ze niet perfect...maar ze wist door Christus ben ik verzoend. Al moest die nog komen ze keek naar Hem uit
MUS
@asker
Omdat er geen mens is die (uit zichzelf) goed doet staan al die opdrachten in de Bijbel:

- Mattheüs 5:48 Weest dan gijlieden volmaakt, gelijk uw Vader, Die in de hemelen is, volmaakt is.
- 1 Thessalonicen 5:23 En de God des vredes Zelf heilige u geheel en al; en uw geheel oprechte geest, en ziel, en lichaam worde onberispelijk bewaard in de toekomst van onzen Heere Jezus Christus.
- Titus 1:7 Want een opziener moet onberispelijk zijn, als een huisverzorger Gods, niet eigenzinnig, niet genegen tot toornigheid, niet genegen tot den wijn, geen smijter, geen vuil-gewinzoeker;