Erg duizelig

drs. J. de Jongh-van Hoof / 4 reacties

Vraag

Ik heb al heel lang last van veel spanningen en stress, op allerlei vlakken. De laatste tijd verergert dit zich. Verleden jaar heb ik een tijdje last van duizeligheid gehad, maar het is nu weer helemaal en erger terug. Vooral in bed als ik op mijn rechterzij draai, tolt mijn hoofd. Ook overdag als ik veel buk of erg schrik, word ik erg duizelig. Niet dat ik dingen zie draaien, maar meer in mijn hoofd. Ik las op internet dat duizeligheid vaak niet iets ernstig is, maar ik vind het wel erg eng. Ik heb verder geen klachten van erge hoofdpijn, maar wel soms een gekraak als ik mijn nek draai. Kunnen deze klachten lang aanhouden en wat kan ik er aan doen? Ik heb al homeopathische pilletjes genomen tegen spanning.

Antwoord

Deze klachten kunnen samen hangen met stress en spanning. Zie ook thuisarts.nl – zoek op overspannen. Niet dat je overspannen bent, maar de (lichamelijke) klachten daar beschreven zijn vaak ook de klachten wanneer spanning toeneemt…

Ik kan helaas niet voorspellen hoe lang je klachten zullen duren. Daarbij spelen oorzaak en persoonlijkheid, het wel of niet hebben van steun van familie, vrienden of werkgever/collega’s ook een rol in.

Misschien heb je wat aan de tips vermeld op de website bij ‘overspannen’ en kan je een ernstige overspannenheid voorkomen?

José de Jongh-van Hoof

Tags in dit artikel:

duizeligspanningstress
4 reacties
Roozemond
Maak de stap naar je eigen huisarts voor dit soort vragen. Lijkt me voor dit soort vragen veel beter.
Boda6
Misschien zou je naar de huisarts kunnen gaan en je op ijzer laten prikken, als je daaraan tekort hebt kan je er ook hoofddpijn van krijgen, magnesium is ook goed tegen hoofddpijn, maar ik zal toch maar eerst naar de HA gaan
Rufi
Hier heb ik ook veel last van gehad. Googel eens op BPPD, waarschijnlijk herken je dit. Op internet zijn hiervoor ook oefeningen te vinden. Wat bij mij het best werkt, is de duizeligeid zo veel mogelijk bewust op te wekken door mijn hoofd scheef te houden, daar wordt het minder van. Maar natuurlijk is het altijd goed hiermee naar de huisarts te gaan. Sterkte.
Joyce
Dit herken ik . Ben ooit op mijn achterhoofd gevallen. Volgens mij als ik oververmoeid of onder stress leef komt het terug.
Weet niet wat je er tegen kunt doen volgens mij moet je er mee leven.