Heftige acne

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Ik heb tussen alle vragen die gaan over de pil gezocht naar een antwoord op mijn vraag, maar ik heb deze niet gevonden. Ik kamp namelijk al enkele jaren met heftige acne op gezicht en rug. Ik heb verschillende middeltjes voorgeschreven gekregen van de dokter en uiteindelijk ook de pil. Mijn ouders hebben me meteen duidelijk proberen te maken dat dit geen optie is, omdat het slecht voor me is. Ze vinden het wel goed als ik tegen de acne onder de zonnebank ga, maar de dokter zegt juist dat de zonnebank slecht is. Ik geloof eerlijk gezegd de dokter hierin meer dan m'n ouders. Hij weet waar hij het over heeft. Ligt er niet gewoon een soort 'taboe' op de pil in onze gezindte? Is het 'verantwoord' om om deze reden aan de pil te gaan?

Antwoord

Zie voor het antwoord onderstaande urls:

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/12216

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/14777

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/845

https://www.refoweb.nl/vragenrubriek/6698

Tags in dit artikel:

acne
6 reacties
Secretaresse
Ik heb net zoiets gehad, je mag m'n emailadres opvragen bij refoweb..
md1
Hallo

Wat lastig toch. Ik weet hoe het voeld..
Ik weet niet waar je woont maar ik raad je aan om eens naar Vital Veldhoven te gaan.
Dat is een kliniek die gespecialiseerd is in behandeling van acne.
K ben er zelf ook geweest na allerlei dingen te hebben geprobeerd. Heeft ontzettend geholpen. Je volgt daar een dieet en wordt dmv een ontslakkingskuur vanbinnen uit gereinigd. Daarnaast wordt je huid behandeld van buitenaf.
Het kost wel wat, maar uiteindelijk gaat iedereen met een mooie huid naar buiten..
Dat kost wel enig geduld natuurlijk, maar echt waar..Spijt krijg je er niet van.

Succ6!
dijna61
Inderdaad kan het zo zijn dat de pil de enige en beste remedie is tegen acné. Je weet uiteraard wat de bijwerkingen zijn. Ik heb zelden iemand gezien die zo erg acné had als ik. Ik heb ook echt alles geprobeerd en wou dat ik ooit eerder mer die pil begonnen was, dan had ik nu minder littekens gehad.
Luister naar je arts, want alles wat je er aan de buitenkant aan doet is uiteindelijk alleen maar voor de camouflage. En je hoeft niet je leven lang de pil te slikken. Je kunt toch gewoon zien hoe het gaat en welk effect het bij jou heeft.
De pil die ik had was diane 35. Wat je overigens altijd moet vermijden dat is varkensvlees en alles waarin het verwerkt is.
Claudia
Vital Veldhoven is zeker een goede kliniek en helpt ontzettend goed.
Één groot nadeel is dat het ontzettend duur is. Zeker omdat je (als je hevige acne hebt) daar niet binnen een paar jaar weg bent. Dit kan wel 3-5 jaar duren. Tevens moet je daarna nog allemaal producten voor je huid gebruiken waarvan een potje gemiddeld 50-100 euro kost. Gemiddeld heb je wel een stuk of 5 potjes nodig en deze zijn na 3/5 maanden op waardoor je weer nieuwe moet kopen. Ook de behandelingen zelf zijn ontzettend duur. Reken dus zeker op 1000 euro per jaar. Als je ver weg van Veldhoven woont heb je ook nog is te maken met hoge reiskosten.

Een veel goedkopere oplossing is de diana 35. Onder bepaalde voorwaarden mag je deze pil niet slikken. Als je bijv. spataderen hebt, vraag de dokter naar deze voorwaarden. Sommige mensen zeggen dat je erdoor aankomt maar dit is onzin en gebeurd maar bij 1 op de zoveel mensen. Wat ik wel aanraad is om naast de dianapil 1x bij Vital Veldhoven een test te doen waar ze kijken op welke producten je huid meer reageert waardoor je dus meer puistjes krijgt. Bij een familielid was dit: aardbei, banaan, noten, paling, varkensvlees en chocolade. De dianapil werkt erg goed. Als je zeer ernstige acne hebt verdwijnt een groot gedeelte en heb je nog maar een paar puistjes die makkelijk te camoufleren zijn met wat foundation.

Wat betrefd de zonnenbank. Het helpt amper en het is ontzettend slecht voor je. 1x in de 3 maanden is naar een zonnenbank is niet erg. Oftewel: wil je je puistjes een beetje wegkrijgen moet je minstens 1x in de week gaan en de stralingen zijn slecht voor je. Ik zou zeggen: luister naar het advies van je dokter. Hij heeft er immers voor geleerd;)
Catherine
Mijn dochter kreeg een antibioticakuur, eerst in combinatie met een bacteriedodende creme. Als je de puberleeftijd voorbij bent, hoort daar geen acné meer bij.
Als de a.b. niet zou helpen, was er nog een kuur die "zwaarder" was, maar alleen door een dermatoloog mag worden voorgeschreven. Het was niet nodig. Ze heeft de tabletten (100 mg, ben helaas momenteel de naam kwijt) 8 maanden geslikt, en toen was het over.
dijna61
Ja, een antibioticakuur helpt zeker, maar dat kun je niet zomaar telkens gebruiken. We krijgen al veel te veel antibiotica binnen via de bio-industrie e.d.
In de meeste gevallen gaat het met de tijd ook wel over. Maar er zijn uitzonderingen. En ik spreek uit ervaring. Probeer er op tijd iets aan te doen, dat voorkomt veel schade aan de huid.