Geloof uitdragen

Redactie Refoweb / 23 reacties

Vraag

Ik voel mezelf zo falen. Ik zou zo graag aan andere mensen/klasgenoten willen 'uitdragen' hoe goed Jezus is. Dat alleen als je Hem kent, je bereid bent om te sterven. Ik moet elke keer me beschuldigen dat ik soms iets niet 'durf' te zeggen. Of ik doe juist dingen waarvan ik weet dat het niet goed is en toch doe ik het. Waarom? Hoe kan ik mezelf overwinnen? Kan ik mezelf overwinnen daarin? Hoe moet ik daarmee omgaan? Zijn er tips die ik hierbij kan gebruiken?

Antwoord

23 reacties
Daniel
@Jelco
Dank voor je reactie, ik twijfel nergens over, behalve over het geloof. Als commando was ik nergens bang voor, we gingen naar Noorwegen, overleven in de kou, ik vond het allemaal prima. Maar ik twijfel echt over het geloof.
Ik ben ook niet bang voor de dood, ook omdat ik er rekening mee hou dat er dan er niets meer is. En dan is dood zijn net zoiets als slapen, alleen wordt je dan niet meer wakker. Net zoals Prins Frico nu te verwachten heeft.
Wel heb ik bewondering voor jouw geloof en alles zit ook niet tegen in mijn leven, ik mag mijn zegeningen ook wel tellen. Soms doe ik dat en soms vergeet ik dat ook.
Je kiest er niet voor om niet in God te geloven, het overkomt je.
dijna61
Daniel als dood dood zou zijn en daarna niets meer, wat maakt het dan uit hoe je hier leeft?
Waarvoor is Christus dan gestorven?
famnieuwenhuijse
Daniël, je krijgt veel response. Ik hoop dat de vraagsteller ook veel aan de antwoorden heeft. Daarom richt ik me tot beiden...

Zing/lees/overdenk biddend deze psalm eens:

Wie heeft lust de HEER te vrezen?
Jij Vraagsteller? Jij Daniël?

't Allerhoogst en Eeuwig goed...
Kun je hier van harte JA op zeggen??

Luister dan:

God zal ZELF je leidsman wezen!
Leren HOE je wandelen moet

En niet al die andere reageerders,( hoe goed bedoeld ook!)

't Goed, dat nimmermeer (!) vergaat
Zal HIJ (!) ongestoord (!!) verwerven
En het Godgeheiligd zaad
ZAL 't gezegend aardrijk (dat is de heerlijke hemel) erven!

Kortom: Met al je vragen en noden moet je niet bij mensen maar bij de Heere Jezus zijn!

Toen vluchtte ik tot... JEZUS!
HIJ heeft mij gered
Hij heeft mij verlost
van het vonnis van de wet...

Nogmaals: Je wilt vrede? Je wilt rust? Je wilt geloof? Niemand kan het geven, behalve de Heere Jezus. Bij HEM moet je zijn.

En wat herken ik je roep Daniël: Ik ben wanhopig op zoek naar God maar ben zo afvallig als de neten. Zo was ik ook!! Wat een wonder dat God VIJANDEN met zich verzoend en geen vriendjes die er zo klaar voor zijn om te geloven...! Werp je maar met al je ellende, afvalligheid en zonden voor Zijn voeten neer. Vanavond nog?!

Gods zegen! Bij Hem valt het nooit tegen!