Geloof uitdragen

Redactie Refoweb / 23 reacties

23-02-2012, 14:13

Vraag

Ik voel mezelf zo falen. Ik zou zo graag aan andere mensen/klasgenoten willen 'uitdragen' hoe goed Jezus is. Dat alleen als je Hem kent, je bereid bent om te sterven. Ik moet elke keer me beschuldigen dat ik soms iets niet 'durf' te zeggen. Of ik doe juist dingen waarvan ik weet dat het niet goed is en toch doe ik het. Waarom? Hoe kan ik mezelf overwinnen? Kan ik mezelf overwinnen daarin? Hoe moet ik daarmee omgaan? Zijn er tips die ik hierbij kan gebruiken?


Antwoord

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
2353 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
23 reacties
Daniel
23-02-2012 / 16:57
'je bereid bent om te sterven' poe hee, ik geloof in God, maar ik ben nog niet bereid om te sterven, ik heb nog zoveel te doen. Sterven kan altijd nog en wie is echt bereid om nu te sterven, we hebben toch allemaal zoveel te doen.
Ik ken geen christen die nu bereid is om te sterven, wel geloven in God, maar nog wel even blijven leven op aarde.
En eerlijk gezegd is het niet aantrekkelijk om eeuwig naast God te zitten naast Zijn troon.
Daar lag ik als kind al wakker van. Zou God ook houden van de gedichten van Willem Wilmink......., ik hoop van wel en heeft God gevoel voor humor?
Alle psalmen heb ik geleerd (versje leren 10) of ik daar wijzer van geworden ben is de vraag.
God is voor mij zeer belangrijk, ik bid dagelijks, maar ik wil nog niet dood.
En ik ben ook bang dat er na de dood geen God is. Soms ben ik een bang jongetje, een heel bang jongetje, als commando was ik nooit bang, als christen wel.
Het uitdragen van het geloof lukt me ook niet zo goed, net zoals vragensteller, op een verjaardag wordt je vreemd aangekeken als je over God en Jezus praat, ook in christelijke kringen. Geloof is niet voor verjaardagen of vakantie, geloof is voor de zondag.
webrefo1
23-02-2012 / 17:27
@Daniel: Geloof het Evangelie van Jezus Christus en bekeer je tot God, anders ga je voor eeuwig verloren!
Daniel
23-02-2012 / 17:53
@webrefo1

Is dat een dreigement of een belofte?

Heb je niet meer tekst, hier kan ik niet zoveel mee, en ik ga niet voor eeuwig verloren, mijn God is barmhartiger dan jouw God.
1a2b3c
23-02-2012 / 18:54
Daniel:

"Geloof is niet voor verjaardagen of vakantie, geloof is voor de zondag".

Wat als Jezus nu eens op een doordeweekse dag terug komt, of als je op een verjaardag sterft?
Je kunt alleen maar door het geloof leven hoor, je kunt niet doordeweeks dood zijn en op zondag levend.

"En eerlijk gezegd is het niet aantrekkelijk om eeuwig naast God te zitten naast Zijn troon."

Wat een raar idee heb jij van God en de hemel!!! Ik vind het niet gek als men je vreemd aankijkt als jij op een verjaardag, of zelfs in christelijke kringen, over God en Jezus praat.
Amazinggrace
23-02-2012 / 19:16
Ha Daniel,
Mij is ook altijd zo'n hemel voorgesteld. Eeuwig psalmen zingen. Pfft, dacht ik dan als kind, wat saaaai. Nu weet ik van mijn verlossing door het bloed van Jezus Christus, ik probeer hem te dienen en eren, maar dat lukt vaak zo slecht. Dan probeer ik anderen hiervan te vertellen, en dan hoor ik mijn gehakkel.
Nu is mijn gedachte van de eeuwige heerlijkheid heel anders, ik denk nu dat het een opluchting is om van jezelf verlost te worden en God eeuwig dankbaar te mogen zijn. Niet om (op hele noten) aan een stuk door psalmen te moeten zingen. Welnee, een nieuwe hemel en een nieuwe aarde waarop gerechtigheid woont (2 petr.3:13). Een aarde die geregeerd wordt door onze Verlosser, geen duivel, geen zonde, en bovenal je eigen verdorvenheid totaal kwijt. Alles is dan volmaakt 'En wanneer Hem alle dingen zullen onderworpen zijn, dan zal ook de Zoon Zelf onderworpen worden Dien Die Hem alle dingen onderworpen heeft, opdat God zij alles in allen.'(1kor15:28)
Wat een heerlijke toekomst staat ons te wachten!
Daniel
23-02-2012 / 19:42
@1a2b3c en @Amazinggrace

Dank voor jullie reacties, ik meen alles serieus, maar ik schrijf ook over mijn twijfels, mijn ongeloof.
Hebben jullie een idee over de hemel? Een dominee vertelde eens dat je een ijzeren bal moest voorstellen en dat elk jaar een vogel met zijn vleugel de ijzeren bol aanraakte en als dan de ijzeren bol helemaal was afgesleten door die vleugel was dat nog maar een seconde van de eeuwigheid.
Helemaal depri benik die avond naar bed gegaan.
'Mag je elkaar liefhebben in de hemel, zie je je ouders weer in de hemel ( ik denk van niet, psalmen zingen mag wel, hoewel ik dat ook niet weet).
Amazinggrace, ik vind het wel fijn om jouw reactie te lezen, je hebt me gesterkt en 1a2b3c ik ben als zeer refo opgevoed, ik geloof in God, maar ik twijfel geloof is niet zeker weten.
Ik zou graag met jullie mailen, ik ben soms wanhopig op, zoek naar God, maar ik ben zo afvallig als de neten.
jheemskerk
23-02-2012 / 20:11
Ik bereid om te sterven voor Jezus, het omgekeerde is waar Hij is bereid gevonden om voor jou te sterven.
Ik vraag tijdens een gesprek of de persoon met wie ik praat ook gelooft, dan kom er al gauw achter of hij/zij daarover wil praten.
Daniel
23-02-2012 / 20:48
@jheemskerk

met iemand die gelooft is het makkelijk praten met iemand die niet gelooft ligt het wat anders.
Jezus is vermoord net zoals velen vermoord worden.
God is mijn richtsnoer, Hij zal mij geleiden...
@jheemskerk meen je echt dat je vanavond nog dood wilt gaan?
Ikke niet, God mag nog even wachten op mij. En dat meen ik, ik wil nu nog niet dood.
Jaantje
23-02-2012 / 20:54
Beste 'voorgangers".
Jullie zijn bereid (behalve Daniël en Amazing Grace) om te sterven voor Christus. Voor mij is dit een ?:
- in Ezechiël wordt ons geleerd dat de profeet pas komt wanneer alle Joden zijn terug gekeerd in Eretz Israël;
- na het offer dat Jacob moest brengen, en alleen een test was, is het brengen van een menselijk offer verboden;
- het jezelf offeren is een daad tegen G'd en een daad van extremisme.
Daniel
23-02-2012 / 21:03
Jezus is opgestaan met Pasen en ging Hij naar de hemel, zo staat het geschreven, mijn vader en moeder zijn niet opgestaan uit de doden, met 19 jaar was ik wees.
@jheemskerk die liggen op het kerkhof, soms bezoek ik het graf en dan denk ik aan Hij.
Hij die lekker in de
hemel zit, naast Zijn vader.Mag ik soms een beetje boos zijn/
1a2b3c
23-02-2012 / 21:13
Daniel als je mailen wilt mag je m'n mailadres opvragen bij de redactie.
Daniel
23-02-2012 / 21:35
Dat is te moeilijk voor me, maar mijn e-mailadres is daan-koetzier@live.nl

Als ik jouw mailadres heb stuur ik je een bericht.
Dank voor je reactie.
mariavm
24-02-2012 / 09:38
Ik denk dat het ook wel eens goed is, om te zien dat er bij christenen ook twijfel leeft.
wat Daniel doet, is eigenlijk heel duidelijk zeggen:

Als je God kent als Verlosser, is het niet zo dat dan alles over rozen gaat
en is niet zo dat je nooit meer twijfelt, vragen hebt of heel boos kan zijn!

Maar ik denk wel dat het belangrijk is, om met je vragen, twijfels, boosheid, ... naar God zelf toe tegaan, om daar je 'beklag' te doen! God vraagt van ons om Hem alles te vertellen!
Daniel
24-02-2012 / 16:56
@mariavm

wat een fijne reactie, het sterkt mij in mijn geloof en ongeloof. Twijfelen zal ik altijd wel blijven doen. Niet in mijn werk, niet aan mijn vriendin, niet aan mijn lieve teckel, wel aan God.
Mijn moeder was een diep gelovige vrouw, in het uur van haar dood twijfelde ze wel.
Daarna geloofde ik ook niet meer zo in God, wie laat een vrouw zo jong sterven, wie o wie?
Gaat dat buiten God om...., er valt geen mus van het dak zonder Zijn wil en moeders mogen doodgaan met Zijn wil.
Toch ben ik blij met refoweb, ik vind er troost en bemoediging, laat dat ook eens gezegd zijn. Hoe cynisch ik soms ook ben, refoweb is voor mij ook een beetje thuiskomen.
Amazinggrace
24-02-2012 / 19:38
Jaantje, quote: 'Jullie zijn bereid (behalve Daniël en Amazing Grace) om te sterven voor Christus. Voor mij is dit een ?:' Wat bedoel je hiermee te zeggen? Lees mijn stukje nog eens.
Ik snap trouwens helemaal niet wat je bedoelt te zeggen?
We hebben het helemaal niet over menselijke offers. Het gaat boven m'n pet, denk ik, laat ook maar.

Twijfel is ongeloof en ongeloof is zonde en daarom zie ik uit naar de hemel, omdat daar geen twijfel meer mogelijk is. Daar kunnen we voor de volle 100% God alleen de eer geven, in vrede leven, zonder angst, zonder pijn, zonder ellende.....
(Daniel, je mag me gerust mailen, k begrijp wat je bedoelt, wat uit je reacties spreekt. Mijn moeder stierf ook toen ik 19 was.)
Daniel
24-02-2012 / 21:36
@Amazinggrace Ik wil je best mailen, maar ik heb je mailadres niet, ik moet ook wel lachen......iedereen is bereid om te sterven voor Christus (behalve Daniel en Amazinggrace) dan kan mijn dag niet meer stuk.
Toch twijfel ik en dat is volgens jou zonde, maar wat kan ik doen aan het feit dat ik twijfel?
Wat zou het fijn zijn als ik niet zou twijfelen, diepgelovig zou zijn, alles aan de wilgen kon hangen omdat ik het geloof had. Wat is er nog belangrijk als je gelovig bent, dan maakt een zware hypotheek niets meer uit, dan kun je helemaal voor God gaan.
Maar zover ben ik nog niet.
Helaas.
Daniel
24-02-2012 / 21:37
@ Amazinggrace, mijn mailadres staat in een vorige mail aan 1a2b3c.
Daniel
25-02-2012 / 11:04
@donald

Wat een goede samenvatting van jou, ik klets maar een eind raak, jij vat het heel goed samen.
Jelco
25-02-2012 / 13:39
@ Daniel,
Ik begrijp heel goed dat je twijfelt en onzeker bent over het geloof. Ik heb van tijd tot tijd ook van die periodes dat ik het allemaal niet meer zeker weet, dat alles zo tegen lijkt te zitten.
Maar God red mij telkens weer uit die dalen die ik meemaak en leert me dan weer om op Hem te vertrouwen in alles wat Hij in zijn woord geschreven heeft!
Ik denk dat er met dat sterven voor Christus bedoeld wordt dat je voor Christus kiest als je mag kiezen tussen leven zonder Christus of sterven
Amazinggrace
25-02-2012 / 18:44
nog even een aanvulling op vorig stukje. Twijfel aan jezelf zal blijven tot de dood, maar ik bedoel dat de twijfel aan Christus bloedstorting tot vergeving van de zonde, ongeloof is en dat dat zonde is.
Maar helaas, een mens is een raar wezen, de duivel nog veel gekker. Die weet altijd wel weer iets te bedenken. Zonde waardoor je gaat twijfelen, bestoken met teksten/tekstuitleg over uitverkiezing (terwijl dat nou de zekerheid en de deur is..) vloeken in je hoofd/hardop. Altijd bedienkt hij wel weer iets waardoor je gaat denken dat je echt geen kind van God bent 'want die doet zoiets niet'. Het enige wat bij mij helpt is heel bewust hardop bidden en lezen. Zo vertroostend dat de Bijbel zoveel voorbeelden van zoveel verschillende kinderen van God geeft!

Terug in de tijd

Aan een Ger. Gem.-dominee of ouderling. Andrew Gray roept in zijn preek "De grote Zaligheid" z’n toehoorders op Jezus aan te nemen voordat ze de kerk verlaten. In de Ger. Gem. hoor je dit soort predik...
Geen reacties
23-02-2016
Mijn vriend en ik hebben ondertussen al een lange tijd een relatie. Op het gebied van geloof kunnen we wel goed met elkaar praten, alleen vind ik het soms moeilijk om uit mezelf tegen m’n vriend te ze...
2 reacties
23-02-2021
Ik ben een jongen van 23 jaar. Ik heb op het moment geen relatie. Soms, als ik een vrouw of meisje zie, reageert mijn lichaam spontaan terwijl ik dat helemaal niet wil! Het is mijn oprechte verlangen ...
2 reacties
23-02-2011
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering