Drie vragen

Redactie Refoweb / 7 reacties

Vraag

Onderstaande 3 vragen over 'geloof zonder aanvechtingen', 'LadyComp' en 'besnijdenis en doop' ontvingen we onlangs:

1) Bestaat een geloof zonder aanvechtingen? Kunt u dat onderbouwen met bijbelteksten? Ik maak me erg zorgen hierover namelijk, i.v.m. m'n eigen geloofsleven!

2) Hoe betrouwbaar is de LadyComp? Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben?

3) Wat is de betekenis van besnijdenis en doop? (eenvoudige taal).

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Zie ons zoekprogramma, rechts van deze pagina. Zoekwoord "aanvechtingen", "ladycomp", "besnijdenis" of "doop". Voor deze laatste twee kun je ook een kijkje nemen in de subrubriek 'Sacramenten'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

7 reacties
EllyMeko
Op je eerste vraag zou ik willen reageren: Ik denk juist dat het geloof iets exclusiefs is, zonder twijfel: De vaste grond der dingen die men hoopt. Ik denk dat je net als ik ervaren heb dat veel aanvechtingen door mensen en omgeving aangepraat zijn, maar niet van God zelf afkomstig waren. Geloven is zekerheid. Ik ging ook twijfelen puur omdat ik dacht dat de ervaringen van anderen ook de mijne moesten zijn en het niet waren. Als je Gods liefde puur hebt beleefd, doet geen enkel mensenwoord er iets aan af. Dat is mijn ervaring. De ervaringen van anderen kunnen je erg in het donker brengen, en God is naar mijn stellige ervaring alleen maar licht.
Mar10e
Ik gebruik de Ladycomp nu ruim een jaar, en als ik een advies mag geven: neem contact op met de consulente van Ladycomp. Haar emailadres vind je op de website (www.ladycomp.nl) Ik kan je wel een heel verhaal vertellen, maar zij weet alles beter te vertellen dan ik, en ik heb erg veel gehad aan haar adviezen! Succes!
naam
Vraag 2: ik ben ervaringsdeskundige (1,5 jaar) met de Ladycomp. De ladycomp is heel betrouwbaar (zelfde of nog betrouwbaar als de pil). Heel makkelijk in gebruik; even tempen onder de tong 's morgens en dat apparaat vertelt je alles (wanneer je menstruatie weer komt, wanneer je eisprong is enz). Door middel van rood/ groen (oranje) geeft hij aan wanneer je vruchtbaar bent en wanneer niet. Inderdaad alle informatie staat op de website (lees daar de folder/ brochure!).
Ik ben alleen maar positief, niets negatiefs hierover te melden! En heel natuurlijk!
Dorah
Over de Ladycomp: Ik sluit me aan bij het advies om de consulente te raadplegen. Mij werd geadviseerd het niet te gebruiken omdat vanwege een ziekte, de Ladycomp onbetrouwbare uitslagen zal geven. Mijn ervaring is dat men daar dus wel eerlijk in is en niet koste wat het kost jou iets wil aansmeren.
@ naam: Over de betrouwbaarheid van de Ladycomp valt te twisten. Het is maar de vraag of het even betrouwbaar is en de claim dat het betrouwbaarder zou zijn dan de pil vind ik nogal dubieus. De site over de Ladycomp claimt onderzoeksresultaten die ik elders nog niet bevestigd heb gezien.
Daarnaast moet je je wel erg bewust zijn van je menstruatiecyclus. Als deze onregelmatig is dan heb je er niet zoveel aan.
Suc6 met je afwegingen!
Breedveld
Over de besnijdenis en doop

De Bijbel zegt er dit over:

-In Genesis 17 wordt de besnijdenis ingesteld voor al en alleen het mannelijk geslacht! (vs 10)
-De besnijdenis van de voorhuis is een teken van het verbond van God met Abram (vs7)
-Dit geldt voor Abraham en zijn geslachten (degene die het land Kanaan beloofd word vs 8) dus aan de Joden en niet aan de heidenen, want ons is immers nooit het land Kanaan beloofd.

Waarom besnijdenis? De voorhuid werd gezien als het onreinste deel van het lichaam, en willen we rein voor God leven dan moet onze onreiheid eruit gesneden worden zie ook bv. Deutrnomium 10:16!
Dit is gelijk ook de link naar wedergeboorte waarbij God ons hart besnijd ( Kollosenzen 2:11-13 en) en ook in Romeinen 2:29 lezen we dat dat de ware besnijdenis is: Rom 2:29 en dát is besnijdenis, die van het hart is, naar de geest.
Als die besnijdenis in het hart heeft plaatsgevonden mogen we op grond van dat geloof gedoopt worden. zie bv. Galaten 3:27, of Handelingen 2:41 of Handelingen 9:17,18 of Handelingen 16:14,15, of Johannes 3:23 of Romeinen 6:3,4 of Handelingen 18:8 of Mattheus 28:19 of Markus 16:16 of Handelingen 10:47,48
Droppie
wij gebruiken de methode van nfp, kijk op nfp.nl.
Je kan er een cursus volgen, maar wij hebben een boekje van natuurlijk en zeker.
Die heb ik goed gelezen en na een paar weken weet je precies hoe het werkt en het is net zo betrouwbaar.
Het is ook mooi om te zien hoe een vrouwelijke lichaam werkt.
naam
@ Dorah, de ladycomp geeft nooit onbetrouwbare uitslagen. Misschien dat het dan veel oranje aangeeft (dan weet de ladycomp het even niet meer, heb ik een keer gehad met griep, na lang gebruik herkent hij dit).

Over gebruik bij onregelmatige cyclus en over betrouwbaarheid geeft de site ook informatie. Maar ik heb inderdaad ook de ervaring dat ze heel eerlijke informatie geven, de service is overigs ook heel goed.

Ik heb een regelmatige cyclus, wij zijn heel erg tevreden over de ladycomp. Geen chemische troep, heel natuurlijk, bewust omgaan met vruchtbaarheid, heel eenvoudig in gebruik, duidelijk instuctieboekje, gewoon heel fijn om op deze manier als man en vrouw met gezinsvorming om te gaan (wij werden 'gedwongen' om hier over na te denken...)

Haha, het lijkt wel of ik aandelen in die dingen heb....