Fiets van ds. Vreugdenhil gestolen

Ds. C.G. Vreugdenhil / 1 reactie

Vraag

Beste ds. Vreugdenhil. In de zomervakantie van 2011 ben ik bij u naar de kerk geweest. U vertelde het verhaal dat uw fiets was gestolen. U vroeg zich toen af waarom dat gebeurde. Dat verhaal schoot mij te binnen toe ik gisteren uit de kerk thuis kwam en het in ons huis een enorme ravage was. Er is veel gestolen, waaronder mijn laptop met veel gegevens en studiemateriaal. Ook ik dacht, waarom moet dit gebeuren en herinnerde me uw preek. Maar het antwoord op dat "waarom" ben ik vergeten. Kunt u het mij nog vertellen?

Antwoord

Wat erg van die laptop met studiemateriaal. Bij mij was het alleen een financiële strop. Ik vroeg me inderdaad af waarom dit gebeurde. Natuurlijk had ik mijn fiets ook nog aan de ketting moeten zetten. Maar goed, hij was gestolen en een nieuwe elektrische fiets kostte mij weer een heel bedrag. De vraag die toen bij me opkwam was of ik goed met mijn geld was omgegaan en of ik niemand benadeeld had. Het zou toch kunnen zijn dat ik op deze manier aan een nalatigheid herinnerd werd. Ieder geval is persoonlijk.

Ik kan voor jou niet zeggen wat je jezelf in het geval van die diefstal moet afvragen. Maar omdat er niets ‘voor niets’ gebeurt en we uit de omstandigheden van ons leven soms ook lessen moeten leren, kunnen we onszelf afvragen wat de Heere ons met dingen die gebeuren te zeggen heeft. Dat wordt in veel gevallen niet duidelijk, maar je kunt er op z’n minst over nadenken.

Sterkte met je studie en de zegen van de Heere toegewenst.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil

Tags in dit artikel:

diefstal
1 reactie
Christian
Op deze website is (inmiddels) enige tijd geleden de mogelijkheid geopperd om een standbeeld op te richten voor ds. Vreugdenhil (http://www.refoweb.nl/dwars/638/standbeeld-voor-dominee-vreugdenhil). Misschien is een nieuwe (elektrische fiets) dan een nuttiger cadeau. Misschien kan Refoweb een rekeningnummer geven waarnaar mensen geld kunnen overmaken ovv 'Nieuwe fiets ds. Vreugdenhil'. Als iedereen meedoet, kan de ds. dit voorjaar al weer lekker rond tuffen.