Paradijsbloem in de hemel

Kand. G.A. van Ginkel / 5 reacties

Vraag

In de hemel zullen huizen zijn. Is het dan wel zo zeker dat daar geen huwelijken meer zijn? Het huwelijk is toch een paradijsbloem?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

In de hemel is het eeuwige, geestelijke huwelijk met God. In Christus. Door de Geest (verg. Hosea 2). God Zelf is ons Thuis. Jezus ons Huis. De eeuwige God zij u ter woning! En... eeuwig begint -wat ons, mensen, betreft- hier.

Hoe het allemaal in de hemel zal zijn? De helft is ons niet aangezegd! Laat je verrassen. Maar... die verrassing zal er alleen zijn als je hier op aarde overrompeld werd en je liet (ver)binden. Door God, aan God. Gij zijt mij te sterk geworden, Gij hebt mij overmocht! Ik ben nu voor eeuwig van U! (verg. H. Cat., Zondag 1!)

Laat je verbinden aan God! Hij is het antwoord op je vragen! Hij weet wat Hij doet. Hij weet wat jij niet behoeft te weten. En ik ook niet. De paradijsbloemen zullen bloeien!

Kand. G. van Ginkel

Kand. G.A. van Ginkel

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Maartensdijk
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Pastoraal werk te Veen, Wijk (bij Heusden) en Groenekan.

Tags in dit artikel:

hemelhuwelijk
5 reacties
1a2b3c
Mat.22:30 Want in de opstanding nemen ze niet ten huwelijk en worden ze niet ten huwelijk gegeven, maar ze zijn als engelen van God in de hemel.
waldboy
-Het huwelijk is een paradijsbloem?-

Ben dat nog nooit in de Bijbel tegen gekomen. Kan het woord ook niet in mijn concordantie vinden.
Kan iemand mij deze uitdrukking verklaren?

@1a2b3c-Het is zo simpel en staat zo simpel in de Bijbel.
dijna61
Ik heb deze uitdrukking ook nooit eerder gehoord, maar hier wordt mee bedoeld dat het huwlijk ons is overgelaten na de zondeval.
waldboy
-is overgelaten na de zondeval.

Dan is het een onderdeel van deze zondige wereld en kan nooit door God zijn ingesteld.
MUS
In het huis Mijns Vaders zijn vele woningen; anderszins zo zou Ik het u gezegd hebben; Ik ga heen om u plaats te bereiden. En zo wanneer Ik heen zal gegaan zijn, en u plaats zal bereid hebben, zo kome Ik weder en zal u tot Mij nemen, opdat gij ook zijn moogt, waar Ik ben. (Joh. 14:2-3)

Het zal één groot bruiloftsfeest worden:
En ik, Johannes, zag de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, nederdalende van God uit den hemel, toebereid als een bruid, die voor haar man versierd is. (Op. 21:2)

Het blijft een verrassing hoe het verder zal gaan m.b.t. de nieuwe aarde. Ben je er bij?