Meisje gaat vrij los met jongens om

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb een relatie met een meisje. Allebei zijn we 17 jaar oud. We zijn verliefd op elkaar en nu was het de planning om na ons examen (we doen havo) verkering te vragen. Maar nu zit ik met een paar problemen. Ze gaat over het algemeen vrij 'los' met jongens om. Dit houdt in, erg makkelijk arm om iemand heen slaan, enz. Maar nu had ze onlangs een feestje en toen is ze ook vrij close met een jongen geweest. Die jongen had haar om drie zoenen gevraagd, die heeft ze hem gegeven. Toen vroeg hij er om nog een, die gaf ze hem ook, maar volgens haar draaide die jongen toen zijn hoofd verkeerd, waardoor het een mondzoen werd.

Ik ben hier erg boos en verdrietig om. Mijn vertrouwen in haar is nu best beschadigd en ik wil dit niet. Is het normaal dat een meisje zomaar vier zoenen geeft aan een jongen waar ze niks om geeft, terwijl die jongen er zo om vraagt? Of moet ik mezelf niet aanstellen? Hoe moet ik daar mee omgaan, ook naar haar toe?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik kan mij best heel goed voorstellen dat je er teleurgesteld in bent dat zij "zomaar" een jongen vier zoenen heeft gegeven. Ik merk uit je vraag dat je haar dat ook gezegd hebt. Ik hoop dat je er toen ook over gesproken hebt dat je moeite hebt met het feit dat zij toch best wel "los" omgaat met jongens en dat je dat moeilijk vind. Ik hoop dat zij hier ook echt spijt van heeft en dat zij je heeft verzekerd dat dit niet opnieuw gebeurt.

Inderdaad moet het vertrouwen naar haar toe weer groeien. Aan de andere kant vind ik het ook weer geen reden om het nu voorgoed uit te maken. Ze is nog jong en zoiets kan soms gekscherend plaatsvinden. Niet dat ik het hiermee goedpraat, maar juist omdat ze nog maar 17 is, moet je ook de tijd krijgen dingen te leren. Het is één keer gebeurd en hopelijk heeft zij hiervan geleerd. Dus geef haar nog een kans!

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid