Orgamitril

drs. J. de Jongh-van Hoof / Geen reacties

Vraag

Deze vakantie heb ik mijn menstruatie uitgesteld met orgamitril. Na het stoppen van de medicijnen werd ik ongesteld, maar nu twaalf dagen later verlies ik bruin (oud bloed). Moet ik daar zorgen om maken? Ik voel me niet ongesteld. De klachten die ik dan heb, heb ik nu niet. Of komt het dat mijn hormonen in de war zijn? Alvast bedankt voor uw reactie.

Antwoord

Na orgametril-gebruik i.v.m. menstruatie-uitstel krijg je een onttrekkingsbloeding. De bloeding kan wat heviger zijn dan bij een gewone menstruatie. Enig oud bloedverlies daarna geeft geen reden tot zorg. Je mag zeggen dat de hormonen even van slag zijn.

José de Jongh-van Hoof

Lees meer artikelen over:

hormonenmedicijnmenstruatie