Vriend is ontzettend bang dat hij me verliest

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Soms kan ik heel bang worden! Ik heb verkering, maar mijn vriend is ontzettend bang dat hij me verliest! Hij zegt wel honderd keer als ik bij hem ben: ik blijf van je houden hoor en zul je me nooit vergeten?! Soms kan me dat zo benauwen! Is dat wel een gezonde reactie?

Ik vind het ook best moeilijk om te bepalen of dit de jongen is waar je je hele leven mee verder wil. Ik hou ontzettend veel van hem en ik ben blij als ik hem weer kan zien. Ik mis hem altijd ontzettend, maar is dat genoeg?! Je hoort tegenwoordig zoveel van echtscheidingen, etc.

Antwoord

Je vraag bestaat eigenlijk uit twee delen: Het is heel erg vervelend als iemand op deze wijze zo'n dwingend beslag op je legt. Dat staat een ontspannen leren kennen van elkaar echt in de weg. Op deze manier oefent je vriend voortdurend druk op je uit. Als je een verkering echt uit wilt hebben, dan moet je dit doen. Daar krijgt iedereen het benauwd van. Je vriend moet het ook een beetje over durven geven en moet vertrouwen in je durven stellen.

Wat betreft het tweede deel van je vraag. Niemand krijgt van te voren de garantie dat het verder een leven lang goed zal gaan. Wel is het zo dat als twee mensen die om elkaar geven en zich blijvend willen inzetten voor elkaar, respect hebben voor elkaar, elkaar trouw willen helpen en bijstaan zoals het huwelijksformulier zo mooi zegt, dan kan het bijna niet misgaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering