Occulte machten en bevrijding

prof. dr. M.J. Paul / 1 reactie

Vraag

Beste ds. Paul. Momenteel lees ik uw boek "Occulte machten en bevrijding" en is bij mij een vraag ontstaan. Onze zoon (één jaar) had vanaf zijn eerste dag gezondheidsproblemen. Momenteel krijgen wij begeleiding omdat hij vermoedelijk autisme heeft. Gevoelsmatig heb ik het idee dat hij erg gevoelig is en (mogelijk) de aanwezigheid/invloed van geesten/demonen opmerkt. In ons huis is er regelmatig sprake van lichten die spontaan aan/uit gaan en kinderspeelgoed op batterijen dat vanzelf aan gaat. Dit gebeurt in periodes, de ene keer meer, de andere keer minder. Zelf ben ik erg zoekend. Vanuit mijn opvoeding heb ik veel kennis van oosterse geneeswijzen en religies en ben hiermee veel in aanraking gekomen. Ik weet dat ik mijn zoontje door in zijn kamertje te staan en om hem een cirkel van wit en beschermend licht te visualiseren en gebaren kan 'beschermen' voor de negatieve energie. Maar door het zoeken naar God weet ik inmiddels dat dit niet mag en laat ik dit achterwege. Nu bid ik voor hem. Het zoeken naar God, of het mij laten vinden door God houdt me bezig en kost me veel. Zo is naar de kerk gaan iets wat ik graag wil, maar zelden doe, omdat ik veel weerstand voel. Is het in belang van mijn zoon dat ik hulp zoek voor hem (en kunt u mij hierin een richting wijzen), of staat zijn onrust in relatie met mijn doen en laten en is het noodzakelijk dat eerst dat op orde wordt gebracht?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Op deze hulpvraag wil ik zo goed mogelijk ingaan, maar een reactie via een website is niet hetzelfde als een persoonlijk advies, gebaseerd op meer informatie.

Het spontaan uit- en aangaan van lichten e.d. is een bekend verschijnsel in de occulte wereld. Dit kan te maken hebben met het huis waarin u woont (wat deden de vorige bewoners op occult gebied?), maar ook met uw eigen leven.

U heeft veel kennis van oosterse geneeswijzen en religies door uw opvoeding. Betekent dit niet alleen kennis, maar ook dat u er deel aan heeft genomen? Dus actief hiermee bezig bent geweest? Ik krijg de indruk van het laatste, omdat u beschermend licht kunt visualiseren.

Het is mogelijk dat u moeite heeft met de kerkgang vanuit ‘normale’ motieven (karakter van de diensten, e.d.), maar het is ook een bekend verschijnsel van occulte belasting in de lichte zin van het woord. Vgl. mijn boekje, pag. 39.

De situatie van uw zoontje kan ik zo niet beoordelen, maar het lijkt me dat u het beste eerst begeleiding kunt vragen in uw persoonlijke omstandigheden. Gewoonlijk heeft de geestelijke situatie van ouders veel invloed op die van jonge kinderen.

Wanneer u via deze website aangeeft in welke omgeving u woont (vragen@refoweb.nl), kan ik proberen een goede hulpverlener/begeleider bij u in de buurt te vinden.

Prof. dr. M. J. Paul

prof. dr. M.J. Paul

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Oegstgeest
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    -Eindredacteur Studiebijbel OT
    -Senior docent Oude Testament (CHE)
    -Deeltijd hoogleraar OT te Leuven (B)
    -Directeur-bestuurder THGB

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

occult
1 reactie
hansvv
* reactie verwijderd door Refoweb *

<i>Reageren op een antwoord is mogelijk mits de reactie iets toevoegt en niet in strijd is met het antwoord van de deskundige. Vraagstellers zijn niet gebaat bij tegenstrijdige reacties en bovendien vinden we het ongepast ten opzichte van de deskundige die zijn/haar vrije tijd ter beschikking stelt om onze bezoekers te helpen.</i>