Kinderwens

Ds. J. Bos / 1 reactie

11-07-2011, 10:00

Vraag

Ik ben 46 jaar, mijn vrouw 42. We hebben geen kinderen. Mijn vrouw heeft nog een kinderwens, ik niet meer. Beiden hebben we lichamelijke klachten. Ik denk dat het, gezien de leeftijd en onze klachten, moeilijk wordt om nog een kind te krijgen. Beiden zijn we gelovig. Maar het is zo moeilijk om er mee om te gaan. Mijn vrouw is erg verdrietig dat ze geen moeder wordt. Ik heb echter de knop al omgedraaid. Hoe moeten we hier in geloof ook mee omgaan?


Antwoord

Beste vrager,
 
Het is uitermate moeilijk om op uw vraag een sluitend antwoord te geven. U zult dat ook zelf wel aanvoelen. Wie kan er komen in de Raad van de HEERE? Daar liggen veel vragen. Er zijn er die in verwachting raken en die er geen enkele waarde aan hechten. Er zijn er, die graag een kind zouden ontvangen, en het gebeurt niet. Vaak geeft dat veel verdriet. En zij die zondags naar de kerk gaan ervaren dit verdriet steeds weer tjdens een doopdienst. Ik las vanmorgen nog in 1 Samuel van Elkana en Hanna en Peninna. Daar lezen we van een toegesloten baarmoeder. Een bijzonder treffend gedeelte vind ik ook Genesis 25: 21:"En Izak bad de HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw, want zij was onvruchtbaar; en de HEERE liet Zich van hem verbidden, zodat Rebecca, zijn huisvrouw zwanger werd". Dat betekent natuurlijk niet, dat de HEERE ook uw gebed in deze zin verhoort! We weten uit de heilsgeschiedenis dat dit gebed en de verhoring ervan besloten lag in het plan van de HEERE met Zijn volk. Wat ons hier wel geldt is het gebed van Izak! "Hij bad de HEERE zeer in de tegenwoordigheid van zijn huisvrouw."! Mag u dat ook doen? Het gaat in 5:21 niet om een maar even opzeggen van gebeden, maar net als bij Hanna in 1 Samuel, om zulke indringende gebeden, dat de priester Eli denkt dat Hanna dronken is.

U schrijft, dat voor u de knop al is omgegaan. Denkt u echter ook aan uw vrouw bij wie dit niet zo blijkt te zijn? Bidt u wel voor en samen met haar, zodat ze weet dat jullie samen één zijn in deze zaak die zo haar hart heeft? Zou het niet kunnen wezen dat de HEERE de kinderwens in haar hart heeft gelegd? Ik weet het niet, maar ik probeer, zonder dat ik uw persoonlijke situatie ken, wat mee te denken. Een ding weet ik wel omdat de HEERE het zegt in ZIjn Woord: "Een krachtig gebed van de rechtvaardige vermag veel"! (Jak. 5:16 met Kant.).

Ik hoop en bid dat ik iets goeds heb mogen aandragen voor u beiden. De HEERE zegene u samen!

Ds. J. Bos

Tags in dit artikel:

kinderwensleeftijd
Dit artikel is beantwoord door

Ds. J. Bos

  • Geboortedatum:
    24-06-1948
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Naarden
  • Status:
    Actief
89 artikelen
Ds. J. Bos

Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
Sliedrechtman
11-07-2011 / 14:27
Adoptie is erg lastig daar de man al 46 jaar is. Dan moet je al over gaan naar 1 ouder adoptie. De huidige procedures duren lang, reken op minimaal 4 jaar.
Pleegzorg is een optie.

Terug in de tijd

Mijn psycholoog adviseert een psychologisch onderzoek. Alleen hebben ze die zelf niet in huis. Ik ben naar Deltapsy geweest en daar kunnen ze het wel doen, maar dan moet ik daar ook in behandeling kom...
Geen reacties
11-07-2015
Ons zoontje van vier is bang voor de duivel: dat de duivel komt. Wij vinden het moeilijk wat wijsheid is hoe we hiermee om moeten gaan. We vertellen hem dat als hij bidt tot de Heere, de Heere dan voo...
Geen reacties
11-07-2023
Ik (jonge vrouw) worstel al een aantal jaar met een probleem waar ik het nog nooit met iemand over heb gesproken. Ik kijk vaak seksueel getinte filmpjes op internet en daarna bevredig ik mezelf. Als i...
2 reacties
11-07-2012
website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis
design website door design website by Mooimerk
hosting website door hosting website by STH Automatisering