Haartjes op mijn borsten

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb redelijk wat haartjes op mijn borsten. Ook groeien er soms hele donkere haartjes. Ik vind dit vreselijk, maar weet niet of er meer mensen zijn die dit hebben en of er wat aan te doen is. Mijn man vind het echt niet erg, maar ik voel me er vervelend bij. Hij begrijpt mij in dit opzicht niet goed. Ik heb het gevoel dat ik niet mooi genoeg ben voor hem. Het liefst zou ik hebben dat hij niet naar mijn borsten keek, of alleen in het donker. Ik weet dat het raar klinkt, maar hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Antwoord

Allereerst groeien er bij elke vrouw wel enkele haartjes op de tepelhof. Bij de een is dat wat meer dan bij de ander. Je moet daar echt niet mee zitten. Maar als je er eenmaal op gefixeerd raakt, dan lijkt het al erger en erger te worden. Probeer die gevoelens toch met je verstand te overwinnen dat je daardoor minder aantrekkelijk voor je man zou zijn.

Iedere vrouw ervaart gauw bij zichzelf minpunten, dat is des vrouws. Maar als je gezond bent en alles functioneert goed, dan is er alle reden tot dankbaarheid.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

beharingborst(en)medisch