Onder de zonnebank gaan

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben van mezelf erg wit en heb een dikke huid. Ik word ‘s zomers altijd wel bruin, maar na een paar weken is het weg. Nu ga ik één keer in de maand onder de zonnebank. Zo word ik niet zo heel wit. Het probleem is vaak, dat mensen zeggen dat als ik wit ben, ze vragen of ik ziek ben, etc. Ik vind deze vragen storend en vaak erg vervelend. Ik ben van mezelf best wel onzeker en door die vragen ga ik me nog witter voelen, bij wijze van spreken. Ik zit een beetje met het probleem: mag je vanuit Bijbels oogpunt zo af en toe onder de zonnebank gaan. Ik moet zeggen, dat ik als ik iets bruiner ben, me wel leuker voel. Maar is dit niet puur ijdelheid? Mag je dit vanuit bijbels oogpunt doen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Inderdaad is het zo dat als mensen steeds tegen je zeggen dat je er wit uitziet, dat je je dan bijna ziek kunt gaan voelen. En als je er wat bruiner uitziet, dan voel je je gewoon veel beter. Ik zou niet weten waarom je dan niet onder de zonnebank zou mogen gaan (uiteraard met inachtneming van de daarvoor geldende regels zodat het je gezondheid geen schade doet). Je maakt toch van iets gebruik wat ook op een natuurlijke wijze in de schepping aanwezig is.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten