Bang dat vriend een ander wil

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben zo bang dat mijn vriend liever een ander wil dat mij. Ik weet dat deze bangheid niet nodig is omdat we het erg goed hebben samen en we veel van elkaar houden. Ik denk dat het komt door nare ervaringen in een vorige verkering. Ik weet niet hoe ik het beste hiermee om kan gaan en hiervan af kan komen, want het overschaduwd mijn geluk. Soms word ik er gewoon radeloos van. Mijn vriend begrijpt mijn bangheid niet. Ook al zegt hij nog zo vaak dat hij geen ander wil, ik blijf er bang voor. Hoe moet ik hiermee om gaan?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Je houdt zoveel van je vriend, dat je er niet aan moet denken dat het uitgaat. Op zich is die angst best wel goed te begrijpen, zeker gezien je ongelukkige ervaringen in een vorige relatie. Zou het wat zijn om samen te gaan verloven zodat je ook een ring van trouw van elkaar draagt? In ieder geval is dit probleem uit de wereld zodra je samen gaat trouwen. Moet je daar nog lang op wachten? Maar goed, nu heb je nog verkering met elkaar. Zeg tegen je vriend dat je gewoon onzeker bent op dit gebied omdat je juist zoveel van hem houdt en vraag hem of hij je wil helpen om van die onzekerheid af te komen, of hij hierin echt naast je wilt staan. Zo word je elkaars maatjes i.p.v. dat je tegenover elkaar komt te staan.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

verkering