Hoe kan ik erachter komen of zij verliefd op mij is?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hallo, ik ben een jongen van 16 jaar en ik ben al een hele tijd verliefd op een leuk meisje dat ik al jaren ken. We zien elkaar best wel vaak dan doet ze erg aardig tegen mij, soms erg opvallend. Ze praat nu leuker en vaker met mij dan eerst. Het lijkt erop dat zij mij best wel leuk vindt, maar hoe kan ik erachter komen of zij wel verliefd op mij is? Hoe moet ik dat aanpakken als ze echt gek op mij is? Ik heb nog nooit eerder verkering gehad, dus ervaring heb ik nog niet. Ik zie het eigenlijk best wel zitten, maar of dat zij dat ook zo vindt... Ik hoop dat u mij verder kunt helpen.

Antwoord

Dat meisje laat toch wel erg duidelijk merken dat ze jou heel erg aardig vindt. Ik denk dat ze ondertussen wel zowat wanhopig is. Wil je het nog zekerder weten, dan zul je het haar moeten gaan vragen. Kom, trek de stoute schoenen aan en nodig haar eens uit om samen ergens wat te gaan drinken. Je kunt haar dan zeggen dat je haar best wel bijzonder vindt. Als dat wederzijds is, dan kun je weer een stapje verder gaan totdat de wederzijdse verliefdheid duidelijk is uitgesproken en dan... dan heb je samen verkering. Dat je nog geen ervaring hebt, maakt niets uit, integendeel. Het is juist wel charmant als een jongen of meisje verlegen overkomt. Als mensen al teveel ervaring hebben op dit gebied, is dat juist geen goed teken. Veel succes ermee.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verliefdheid