Bang dat ik biseksueel ben

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik zit met een probleem. Ik ben bang dat ik biseksueel ben. Ik heb al een aantal keren verkering gehad met een jongen. Nu heb ik nog steeds een relatie met een christelijke ex. We hebben verkering gehad, maar het ging niet goed. Ik vond het vaak eng om met hem alleen te zijn. Nu ben ik soms wel en soms niet meer verliefd op hem. Maar nu is het al twee keer gebeurd dat ik met verkeerde gedachten over een meisje dacht. Eerst was het één van mijn beste vriendinnen van de vorige school en nu bij mijn beste vriendin. Ik kan heel fijn met haar praten en we hebben een super leuke vriendschap, maar soms als ik thuis ben dan zit ik over haar te fantaseren.

Ik baal hier geweldig van. Ik ben bang dat onze vriendschap hier onder gaat lijden. Meestal zie ik haar wel als een gewone vriendin en is er niets aan de hand. Ik zou dit haar nooit willen en/of durven vertellen. Maar ook omdat ik nog steeds naar jongens kijk weet ik wel dat ik niet lesbisch ben. Ik bid veel tot God dat hij mij de kracht wil geven om er tegen te vechten. Hoe moet ik hiermee omgaan? Ik wil absoluut niet dat onze vriendschap er aan onderdoor gaat. En mag ik met mijn ex-vriend om blijven gaan terwijl ik weet dat het waarschijnlijk dan meer wordt? Hij verdient mijn 100 procent liefde en niet minder!

Antwoord

Op zich gaat het veel vaker zo. Je hebt nu toch enkele teleurstellingen met jongens opgedaan. Als je een goede vriendin hebt en je kunt daar fijn mee praten en vriendinnen doen dat ook heel graag, dan kun je daar heel veel mee delen. Het is zelfs heel belangrijk en fijn om als meisje een goede vriendin te hebben. En toch kan dan de gedachte wel eens opkomen van: "Ik zal toch niet lesbisch zijn?". Een dergelijke gedachte overkomt ieder meisje wel eens. Soms kun je daar dan zo erg van schrikken, dat je er niet meer van loskomt. Wees niet te snel ongerust. Probeer op een natuurlijke manier zowel met jongens als meisjes om te gaan.

Natuurlijk mag je ook met je ex-vriend blijven omgaan en laat het maar komen zoals het komt. Misschien wordt het wel helemaal niets meer in de toekomst, maar misschien bloeit er tussen jullie beiden toch een liefde op. De tijd zal het leren. Je schrijft wel dat je het eng vond om met hem alleen te zijn. Misschien is het toch goed om, als de gelegenheid zich voordoet, daar nog eens met je ex-vriend over te praten.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

biseksueelgeaardheid