Vriendschap jongen en meisje

C. M. Chr. Rots - de Weger / 1 reactie

Vraag

Ik heb een vraag over vriendschap tussen een jongen en een meisje. Heel vaak lees je dat dat niet kan, omdat een jongen jou niet ziet als een maatje, maar als een vrouw; iemand om seks mee te hebben, zeker als het een mooie vrouw is. Mijn vriendengroep bestaat uit mijn beste vriendin en een stuk of wat jongens (twee ervan zijn wel echt hele goede vrienden). Maar ik merk nooit aan die jongens dat ze naar je zitten te kijken, enz. Behalve van één merkte ik dat wel, omdat hij verliefd op me was. Maar kan het nou wel of niet? En als je merkt dat ze jou niet (meer) zien als gewone vriendin, moet je dan een punt achter de vriendschap zetten? Ik zou ze overigens niet willen missen.

Antwoord

Beste vraagsteller,
Wees zuinig op kostbare vriendschappen! Natuurlijk kunnen er vriendschappen zijn tussen jongens en meisjes die absoluut niet gebaseerd zijn op seks, maar juist op vertrouwen en kameraadschap. Mocht een relatie ‘een andere kleur krijgen’ doordat er verliefdheid ontstaat dan lijkt me dat binnen zo’n hechte vriendengroep niet onopgemerkt te kunnen blijven… en waarom ook. Echte vrienden zullen dat accepteren, blij met het stel zijn en meeleven.

Geen punt zetten waar dat niet verlangd wordt… door wie eigenlijk, en waarom?

Als je een bepaalde vriendschap, die uitgroeit tot liefde, al in het begin de káns om te groeien ontneemt doe je jezelf en de ander te kort! Juist binnen een hechte vriendengroep is er toch de openheid om met elkaar te praten, ook over gevoelens die aan verandering onderhevig zijn? Ik wens je veel van zulke vrienden toe!

Marijke Rots

Tags in dit artikel:

vriendschap
1 reactie
Erikie2
Mooi antwoord