Verliefdheid wederzijds?

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 17 jaar en al geruime tijd verliefd op een meisje dat ik al lange tijd ken. We zien elkaar regelmatig en praten vaak met elkaar. Nu weet ik niet of zij wel verliefd op mij is. Ze doet de laatste tijd wel opvallend aardig en we praten meer met elkaar dan eerst. Nu zorg ik daar wel voor, maar zij zoekt ook wel veel contact. Hoe kan ik nu weten of zij ook verliefd op mij is? Ik zou er toch graag achterkomen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Ik hoop dat u nog wat tips heeft.

Antwoord

Als ik het zo lees, dan denk ik dat zij ook erg verliefd op jou is. Wat ik uit je vraag opmerk dat jij voordat je de "grote vraag" aan haar gaat stellen, al bij voorbaat wilt weten of ze verliefd is op je. Tja, dan wordt het moeilijk. Een meisje wil graag gevraagd worden en je zult toch de stoute schoenen moeten durven aantrekken. Je kunt toch langzaamaan beginnen en bijvoorbeeld eerst zeggen dat je haar erg graag mag. Als ze daar positief op reageert, kun je weer een stapje verder gaan enzovoorts.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid