Anatomisch probleem

drs. N. Wolswinkel / 1 reactie

Vraag

Ik kan mij nog herinneren dat ik bij de schoolarts liep en dat hij zei dat het velletje van mijn geslachtsdeel te strak zat. Ik weet niet hoe lang het terug is, of wanneer het is gebeurd, maar onderaan bij het geslachtsdeel, is het 'gescheurd'. Je zou kunnen stellen dat ik nu in plaats van een gaatje, er twee heb. Nu komt zowel de urine als ook het zaad daaruit. Het komt niet uit de voorkant, maar aan de onderkant eruit, daar zit immers de scheur. Deze is in tegenstelling tot het kleine gaatje relatief groot. Ik heb er nooit pijn aan gehad naar mijn weten. Wel is het zo dat wanneer ik geürineerd heb, en daarna een zaadlozing krijg, ik last heb van een branderig gevoel en dan lijkt het net alsof ik blaasontsteking krijg. Ik moet dan steeds kleine beetjes plassen. Daar heb ik nu eigenlijk nooit geen last meer van, omdat ik vroeger niet christelijk was en dat nu niet meer doe (ben niet getrouwd). Wat ik mij echter wel ging afvragen is of ik hierdoor onvruchtbaar ben geworden. Toen ik namelijk nog niet christelijk was en wel gemeenschap met mijn ex-vriendin heb gehad, is zij nooit zwanger geworden, terwijl wij het in het begin vaak onveilig deden. Zij was ook niet aan de pil of iets dergelijks. Zou u kunnen reageren op bovenstaande en op de vraag of ik hierdoor onvruchtbaar ben geworden, en of ik er nog mee naar de dokter zou moeten gaan.

Antwoord

Zo te lezen is er meer sprake van een anatomisch probleem. Er lijkt niet direct sprake van aanwijzingen voor onvruchtbaarheid. Er komt blijkbaar sperma, en meestal zitten daar zaadcellen in. Maar wanneer je er meer over wilt weten, is een bezoek aan de huisarts de aangewezen weg.

Drs. N. Wolswinkel

Tags in dit artikel:

medischpenisvruchtbaarheid
1 reactie
drernie
Is niet aangeboren, een zgn glandulaire hypospadie? Google eens hier naar. Volgens mij kan het geen kwaad en is het voornamelijk een praktisch probleem.