Verlangen naar zendings- en ontwikkelingswerk

B. Noteboom / 2 reacties

Vraag

Hoe weet ik wat Gods wil is in mijn leven wat betreft mijn beroepskeuze? Ik heb al zolang ik me kan herinneren een verlangen bezig te zijn met zendings- en ontwikkelingswerk, maar hoe weet ik nu dat dat ook Gods wil is en niet wat ik wil? Soms ben ik bang dat ik het alleen maar wil om hier te 'vluchten', teleurgesteld in het 'christelijk' Nederland, maar dit kan toch ook van satan zijn die niet wil dat ik ga? Hoe weet ik het nu zeker?

Antwoord

Beste vragensteller,

Het antwoord liet even op zich wachten omdat ik ook een collega geraadpleegd heb over jouw vragen. Zij heeft ongelofelijk veel ervaring op dit gebied. Daarom heb ik in het antwoord haar info en advies zeker ook verwerkt!

Wat is Gods wil in je leven? God wil dat jij tot je doel komt en tot eer van God leeft. Daarom is het belangrijk om jouw leven in Zijn hand te leggen en te vragen om Zijn leiding. Dan geloof ik ook dat God je begeleidt, dat Hij deuren opent en/of sluit! De diepere vraag van je gaat uit naar je motieven. Het is altijd goed om eerlijk naar je motieven te kijken! Is het een vlucht? Waar vlucht je dan van weg? In het buitenland is het ook niet ideaal en neem je ook je zelf mee. Hoe ben je een getuige hier in Nederland?

Zendingsorganisaties gaan hierover ook graag met jongeren in gesprek! Bijvoorbeeld OMF, NTM, GZB, CGK (OMF zendt bijvoorbeeld regelmatig mensen uit een reformatorische kerk uit, bijvoorbeeld i.s.m. de GZB). Of check de website van Mission Centre. Ik weet dat OMF regelmatig dit soort gesprekken voert. Blijf er dus niet alleen mee zitten, maar ga onderzoeken. Sla wegen in!

Ga ook bijv. eens naar weekenden die door diverse organisaties georganiseerd worden om door te praten, toegerust te worden, te ontdekken of dit echt Gods wil is.

Namens mijn collega nog een aantal brochures die je in je zoektocht kunnen helpen: Ik, een zendeling? - Hoe kan ik zeker zijn dat God mij roept?
(check www.nl.omf.org voor meer publicaties)

Verder nog even een doordenkertje: Zou de duivel mensen willen inschakelen als medewerker in dienst van de Allerhoogste God, tot opbouw van Zijn Koninkrijk? Mocht je door willen spreken/mailen, dit kan altijd. Neem gerust via Refoweb contact met ons op.

Hartelijke groet uit het zendingsveld 'Almere'!,
Bert Noteboom & collega ;-)

Tags in dit artikel:

zending
2 reacties
jhvdm
@vraagsteller
Een aantal maanden terug heb ik ook zo''n soort vraag gesteld.
Zie http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/16655/roeping-naar-afrika/
chris6
@vragensteller.

Kijk ook eens op de site van Operatie Mobilisatie www.nl.om.nl. Zelf zit ik nu in een
traject om uitgezonden te gaan worden. Vaak worden bij organisaties specifieke opleidingen
gevraagd ect. Zelf beschik ik over een opleiding en werkervaring waar je in het buitenland
niet veel mee kan helaas. Maar toch kunnen zij vaak een plek vinden waar je God kan dienen
in je werk en evangelisatie.

Heel veel sterkte en Gods zegen bij je zoektocht.
En zending is een opdracht, ook als je nog in NL bent.